منطقه فرهنگی Athenæum دانشگاه تگزاس , اثر Morphosis ، دالاس

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۴ / ۰۳ / ۱۴۰۱ ، شناسه: ۴۷۰۲ ، بازدید:۵۱۱

در این پست با شبکه هنر و معماری ستاوین همراه باشید تا نگاهی به منطقه فرهنگی Athenæum دانشگاه تگزاس , اثر Morphosis ، دالاس داشته باشیم ... به گزارش گروه معماری هنرآنلاین ( درسا بخشندگی ) ، منطقه فرهنگی جدید دانشگاه دالاس بخشی از ابتکاری به نام «ابعاد جدید» و هدف آن جذب استعدادها، گرد هم آوردن محققان و هنرمندان در یک مکان است.

گروه معماری مورفسیس یک سالن نمایش و دو موزه هنری جدید برای دانشگاه دالاس طراحی کرده است. این منطقه فرهنگی جدید با عنوان  Athenæumحدود ۱۲هکتار از محوطه اصلی دانشگاه تگزاس در دالاس را در برمی‌گیرد.

 

 

آرن امرسون، یکی از اعضای استودیو معماری گفته است: «این منطقه که در لبه جنوب شرقی پردیس قرار دارد، به دانشجویان و جامعه اطراف اجازه می‌دهد تا همگرایی هنر و معماری را به روش‌هایی که قبلاً در دانشگاه ممکن نبود را تجربه کنند.»

طرح جامع دارای یک میدان دو هکتاری است که توسط سه ساختمان فرهنگی و پارکینگ احاطه شده است. این میدان دارای باغ‌های متنوع، مسیرهای پیاده‌روی درخت‌کاری‌شده، عناصر آبی و آمفی‌تئاتر است.

محوطه و فضای باز منطقه با رویکرد ارتباط راحت‌تر ساختمان‌های مختلف و ایجاد پیوند با بقیه محوطه دانشگاه طراحی شده است. هر یک از ساختمان‌های فرهنگی دارای طبقه دوم است که بر روی سطح بیرونی همکف معلق است که فضای مناسبی برای مطالعه، برگزای رویدادها و نمایش آثار هنری است.

 

 

نماها شامل پنل‌های سفید و بتنی پیش ساخته با الگوی سه بعدی است که توسط استودیو معماری مورفسیس طراحی و با همکاری سازنده محلی Gate Precast ساخته شده است. 

در فاز اول، موزه هنر آسیا در مساحت ۶۸هزار فوت مربع ساخته خواهد شد که شامل گالری‌ همراه با یک آزمایشگاه، اتاق مطالعه، سالن‌های سمینار، دفاتر و مخزن آثار هنری خواهد بود. در انتهای گالری‌ پنجره‌های بزرگ طراحی شده تا نور طبیعی به شکل کافی وارد فضا شود، البته می‌توانند برای اجسام حساس‌تر به نور نیز تیره شوند. الگوی بافت استفاده شده نما تا داخل نیز نیز ادامه خواهد داشت.

 

 

 فاز دو در مجموع با ۵۳هزار فوت مربع دارای یک سالن کنسرت با ۶۰۰ صندلی و اتاق‌های برای تمرین خواهد بود. فاز سوم مستلزم ساخت موزه‌ای برای هنرهای سنتی قاره آمریکا است که در مجموع ۵۰هزار فوت مربع مساحت دارد.

در شرق منطقه، پارکینگ با دوسطح  برای یک هزار وصد ماشین طراحی شده که با دیوار مستقل در امتداد میدان با همان پنل‌های بتنی استفاده شده در تاسیسات فرهنگی پوشانده می‌شود. نمای ثانویه از ساختار اصلی پارکینگ جدا می‌شود و یک باغ ورودی سه طبقه در فضای باز و محوطه‌سازی شده در فضای بین نما و ساختمان طراحی شده است.

 

 

منطقه فرهنگی جدید بخشی از ابتکاری به نام «ابعاد جدید» است که هدف آن جذب استعدادها در شمال تگزاس، حمایت از کار اساتید و گردهم آوردن محققان و هنرمندان در یک مکان است. استودیو معماری مورفسیس مستقر در کالیفرنیا سال ۲۰۱۹ برای این پروژه انتخاب شد. ساخت و ساز این منطقه شروع شده و طبق پیش‌بینی‌ها فاز اول آن سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد.

تام مین، برنده جایزه پریتزکر این استودیو معماری را سال ۱۹۷۲ راه‌اندازی کرد و دفاتری در لس‌آنجلس، نیویورک، دبی، سئول و شانگهای دارد.

 

 

منطقه فرهنگی , Athenæum , دانشگاه تگزاس , Morphosis ، دالاس , University of Texas at Dallas , آمریکا , Athenæum cultural district , پروژه های معماری , معماری , شبکه هنر , cultural district , پروژه های فرهنگی , 

Morphosis designs Athenæum cultural district at University of Texas at Dallas

 

 

 

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین , کد خبر: 172915

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .