حس بازیگری را در این مکان می‌توانید تجربه کنید.

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۲ / ۰۹ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۲۶۵ ، بازدید:۳۹۱۸

حس بازیگری را در این مکان می‌توانید تجربه کنید / نگاهی به آمفی تئاتر لاپرنتا در فنلاند

 

طراحان یک آمفی‌تئاتر بخشی از این مجموعه را به نحوی طراحی کرده‌اند که مخاطبان لحظه‌هایی از حس بازیگری در صحنه را تجربه کنند.

 

حس بازیگری , ستاوین ,  آمفی تئاتر , لاپرنتا , فنلاند ,  آمفی تئاتر لاپرنتا در فنلاند , طراحی آمفی تئاتر , طراحی معماری , صحنه

 

گروه معماران "ALA Architects" طراحی داخلی آمفی تئاتر لاپرنتا در فنلاند را با کانسپتی استثنایی همراه کرده‌اند. در این طراحی و در قسمت لابی با استفاده از متریال‌های دوگانه که نور را به‌صورت ویژه‌ای بر روی کف بازتاب می‌دهند تماشاگران احساس قرار گرفتن در روی صحنه تئاتر و در جایگاه بازیگران را تجربه می‌کنند. به نظر می‌رسد این کانسپت به نحو جالبی مخاطبان نمایش‌های این سالن را برای برقراری ارتباط هرچه بیشتر با اجراها آماده می‌کنند.

 

حس بازیگری , ستاوین ,  آمفی تئاتر , لاپرنتا , فنلاند ,  آمفی تئاتر لاپرنتا در فنلاند , طراحی آمفی تئاتر , طراحی معماری , صحنه

 

از آنجایی که این آمفی‌تئاتر در آخرین طبقه‌ی یک مرکز خرید واقع شده طراحان به این فکر افتادند، همان‌طور که فروشگاه‌ها و هتلی برای استراحت و اقامت در این مجتمع پیش‌بینی‌شده، فضایی برای تماشای تئاتر هم در دسترس مراجعه‌کنندگان قرار دهند. به این ترتیب بر خلاف طراحی داخلی مرکز خرید که در آن از رنگ‌های شاد و پر نور استفاده شده، برای ایجاد کنتراست در طراحی داخلی آمفی تئاتر رنگ‌های تیره و خنثی به کار رفته و این طبقه را یک پرده که با متریال مش‌های شفاف ساخته شده از دیگر طبقات مرکز خرید جدا می‌کند.

مخاطبان از طریق باکس پله‌ای سفید رنگی به آمفی‌تئاتر دسترسی پیدا می‌کنند. سِن این آمفی‌تئاتر در تراز کف قرار گرفته و جایگاه تماشاچیان در ترازهای بالاتر؛ که این چینش یکی از ایده‌آل ترین الگوها برای طراحی آمفی تئاتر محسوب می‌شود.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .