95 درصد سازه های فلزی سرافرازان مشهد مشکل دارند

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۳ / ۱۰ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۳۴۱ ، بازدید:۳۶۲۳

پژوهشگر و عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: بر اساس یک طرح پژوهشی 95 درصد ساختمان‌های منطقه سرافرازان مشهد دارای مشکلات عمده در حوزه سازه ها و اتصالات فلزی هستند.

 

پژوهشگر و عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: بر اساس یک طرح پژوهشی 95 درصد ساختمان‌های منطقه سرافرازان مشهد دارای مشکلات عمده در حوزه سازه ها و اتصالات فلزی هستند.

 

95 درصد , سازه های فلزی , سرافرازان مشهد , مشکل , مشهد , سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی , سازمان نظام مهندسی ساختمان , خراسان رضوی

 

به گزارش پیام ساختمان و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی کیوان بینا به مناسبت گراميداشت هفته پژوهش در جمع مهندسين افزود: طرح پژوهشی با عنوان "ارزیابی آسیب پذیری و مشکلات اجرایی پروژه‌های مسکونی منطقه سرافرازان مشهد" با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اجرا شد.         
مجری طرح مزبور اظهار کرد: اجرای این طرح پژوهشی با هدف کاهش خطر پذیری و مدیریت بحران در این منطقه، بیش از هفت ماه به طول انجامید و تحقيقات نشان داد كه سه منطقه شهر مشهد بر روي گسل زلزله قرار گرفته از جمله گسل جنوب مشهد در منطقه سرافرازان مي‌باشد.      
دكتر بینا با بیان اینکه در این طرح 171 ساختمان در مراحل مختلف احداث مورد بررسی قرار گرفت افزود: 46 درصد ساختمان‌های این منطقه در حوزه سیستم باربر جانبی و در زمینه تحمل زلزله دارای مشکلات جدی هستند و اکثر ساخت و سازهای اضافه در آن به صورت غیر قانونی انجام شده و نظارت دقیق بر آنها صورت نگرفته است.  
وی گفت: راه حل کوتاه مدت در این زمینه ارائه مشوق‌های لازم برای احداث ساختمان‌های بتنی است تا بتوان از آسیب ها و مشکلات به وجود آمده جلوگیری کرد.   
در اين جلسه دكتر مسعود رياضي عضو هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان، از سازندگان مسكن و ساختمان خواست در جهت رفع كاهش خطر پذيري فرهنگ ساخت واحدهاي مسكوني و تجاري را بتوني بسازند تا مقاومت ساختمان در شهر مشهد افزايش يابد.    

معاون آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز دستاوردهای طرح مزبور را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این طرح پژوهشی به روی یکی از مناطقی انجام شد که اکثر ساختمان های آن تازه احداث شده اند. 
مهندس مهدی وکیلی افزود: برخی ساختمان‌های در حال ساخت منطقه یاد شده نیز دارای مشکلات بسیار بودند.      
وی خاطر نشان کرد: دستاوردهای این پژوهش می‌تواند از بروز حوادث آتی که بر اثر مشکل در سازه‌های فلزی به وجود می‌آید جلوگیری کند.  

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: نشریه پیام ساختمان

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .