مرمت بناهای با معماری ویژه شهر تبریز

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۷ / ۰۱ / ۱۳۹۹ ، شناسه: ۳۸۲۴ ، بازدید:۱۲۰۶

مرمت بناهای با معماری ویژه شهر تبریز

از سر در خانه علوی تا ۳ مسجد تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مرمت و ساماندهی سردرِ "خانه علوی" و ۳ مسجد تاریخی شهر تبریز خبر داد.  به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده ضمن اعلام این خبر، گفت: ورودی یک فضای ساخته شده معماری نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای به منزله عنصر دعوت‌کننده ایفا می‌کند، به همین سبب دروازه‌ها و سردرهای بناهای مهم شهری همواره از معماری خاص و جالب توجهی برخوردار بوده‌اند.

وی با بیان اینکه، اغلب ابنیه‌ تاریخی تبریز نیز دارای سردرهای زیبا و منحصربه‌فرد هستند که حفاظت از آن‌ها در اولویت عملیات مرمتی این اداره کل قرار گرفته ادامه داد: "خانه علوی" تبریز یکی از خانه‌های زیبا با معماری دوره قاجار است که با کاربری موزه زنده سفال همه‌ساله پذیرای علاقه‌مندان به این رشته هنری و گردشگران بوده و از سردر با طرح ویژه‌ای برخوردار است که مرمت و ساماندهی این سر درب طی سال جاری با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان اجرا خواهد شد.

وی در خاتمه عنوان کرد: طی این عملیات، علاوه بر احداث سردر ورودی، اقداماتی نظیر نماسازی با آجر سنتی، اصلاح عایق رطوبتی پشت‌بام و تهیه و نصب درب و پنجره‌ها نیز انجام خواهد شد.

 

مرمت بناهای با معماری ویژه شهر تبریز , تبریز , اخبار مرمت , مسجد تاریخی تبریز , مرمت نماهای آجری , سنگ اسپراخون , معماری ویژه شهر , مدیرکل میراث فرهنگی , گردشگری , صنایع دستی آذربایجان شرقی ,  آذربایجان شرقی ,

 

مرمت و ساماندهی ۳ مسجد تاریخی تبریز در سال جاری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی همچنین از مرمت و ساماندهی مساجد تاریخی "حاجی غنی"، "چوپور (سیدالشهدا)" و "میل‌لی" تبریز در سال جاری خبر داد.

احمد حمزه‌زاده گفت: مساجد تاریخی تبریز به سبب قدمت و معماری منحصربه فرد، همواره مورد توجه پژوهشگران، متخصصان و گردشگران بوده است که معاونت میراث فرهنگی این اداره کل نیز در سال‌های اخیر اجرای عملیات مرمتی در مساجد تاریخی را تسریع بخشیده تا دسترسی علاقه‌مندان به این مواریث تاریخی و معنوی را سهولت بخشد.

وی در ادامه به مرمت ۳ مسجد تاریخی تبریز اشاره کرد و گفت: طی سال جاری مرمت و ساماندهی سه مسجد تاریخی "حاجی غنی"، "چوپور (سیدالشهدا)" و "میل لی" با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفته است. 

 وی در خاتمه به اهم اقدامات مرمتی ساماندهی و مرمت ۳ مسجد تاریخی تبریز اشاره کرد و گفت: در این راستا اقداماتی نظیر مرمت نماهای آجری و سنگی، مرمت و بازسازی عایق رطوبتی پشت بام‌ها، کفسازی با سنگ اسپراخون و آجر و همچنین محوطه سازی و ساماندهی فضاهای جنبی توسط متخصصان میراث‌فرهنگی انجام خواهد شد.

 

 

مرمت بناهای با معماری ویژه شهر تبریز , تبریز , اخبار مرمت , مسجد تاریخی تبریز , مرمت نماهای آجری , سنگ اسپراخون , معماری ویژه شهر , مدیرکل میراث فرهنگی , گردشگری , صنایع دستی آذربایجان شرقی ,  آذربایجان شرقی , 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .