واگذاری ۲۰ بنای تاریخی دیگر در ۱۲ استان کشور

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۵ / ۱۰ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۳۵۰ ، بازدید:۲۹۸۹

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی گفت: پیرو مصوبه هیئت دولت برای واگذاری بناهای تاریخی و فرهنگی و با تصمیم هیئت مدیره صندوق ۲۰ بنا در مرحله دوم واگذار می‌شود.

 

واگذاری ۲۰ بنای تاریخی دیگر در ۱۲ استان کشور , واگذاری , بنای تاریخی , استان , کشور , اماکن تاریخی , هیئت دولت , صندوق احیا و بهره برداری , ستاوین

 

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی (صابتا)، محمدرضا پیونده گفت: این صندوق، ۲۰بنای یاد شده را از طریق مزایده عمومی دو مرحله‌ای به صورت قرارداد سرمایه گذاری در مرمت، احیاء، نگهداری و واگذاری حق بهره برداری، واگذار می‌کند.

وی افزود: برآورد میزان سرمایه گذاری برای مرمت و احیاء بناهای تاریخی یاد شده، ۲۲۴ میلیارد ریال و میانگین مدت قرارداد‌ها ۱۵ سال است، همچنین کاربری‌های فرهنگی، اقامتی و پذیرایی به منظور بهره برداری برای ۲۰بنای یاد شده تعیین شده است.

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی، یادآور شد: اتاق آیینه، خانه حفیظی‌ها، قلعه امیر مفخم (دزک) و بخش اندرونی و بهاربند قلعه چالش‌تر در استان چهار محال و بختیاری، بناهای حمام خان وحمام عبدالخالق در استان کردستان، خانه صادقی و حمام پیرزرگر در استان اردبیل، گراند هتل و کاروانسرای آوج در استان قزوین، منزل و ساباط مستوفی و خانه شریف در استان خراسان جنوبی وکاروانسرای پیام و حمام کردشت در استان آذربایجان شرقی، خانه جعفرزاده در استان خراسان رضوی، خانه فیض مهدوی در استان کرمانشاه، مجموعه باقری در استان گلستان، حمام قلعه در استان همدان، مجموعه چرخاب اردکان در استان یزد و خانه امینیان در استان کرمان در مرحله دوم مزایده‌ها واگذار می‌شوند.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .