زیگورات آفتابگردان با الهام از شیوه جهت‌گیری گیاهان

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۹ / ۰۱ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۵۹۱ ، بازدید:۵۰۴۷

یک استودیوی طراحی در کانادا بنایی الهام گرفته از شیوه جهت گیری گیاهان و گل‌ها به سوی خورشید را طراحی کرده‌اند.

 

 

استودیوی طراحی , کانادا , گیاهان , گل‌ها , خورشید , زیگورات آفتابگردان , جهت‌گیری گیاهان , زیگورات آفتابگردان با الهام از شیوه جهت‌گیری گیاهان

 

به گزارش سرویس معماری هنرآنلاین , غالباً طبیعت را بهترین منبع الهام برای انجام یک معماری خلاقانه می‌دانند. استودیوی طراحی ODA New York نیز ساختمان Bayside را برای شهر تورنتو پیشنهاد داده است. پروپوزال معماری زیست تقلیدی این گروه که الهام گرفته از شیوه جهت گیری گیاهان و گل‌ها به سوی خورشید است "دیدی از واقعیت شهری جدید" را در قالب یک توده ماژولاری مبهوت کننده و پیکسل وار در اختیار می‌نهد که برای دنبال کردن خورشید تاب می‌خورد و بدین سان افراد ساکن در آن می‌توانند حداکثر استفاده را از منظره دریاچه، آفتاب و دسترسی به فضای آزاد ببرند.

 

استودیوی طراحی , کانادا , گیاهان , گل‌ها , خورشید , زیگورات آفتابگردان , جهت‌گیری گیاهان , زیگورات آفتابگردان با الهام از شیوه جهت‌گیری گیاهان

 

جهت گیری خانه برای دستیابی به حداکثر نورخورشید مفهوم جدیدی در معماری نیست، اما استودیوی ODA New York برای تقلید از نورواکنش (روندی که هنگام حرکت یک ارگانیسم به سوی یا دورتر از منبع نوری رخ می‌دهد) شیوه خلاقانه ای از نظر سازماندهی فضای شهری پیشنهاد داده است. طرح 262 هزار فوت مربعی مزبور که برای منطقه نوظهور کنار دریاچه تورنتو به نام Bayside ارائه شده است، توده ای آل مانند با 13 طبقه و 2928 متر مربع فضای تراس دارد. سپس ویژگی ماژولاری به این مفهوم اضافه شده است و ساختمان آل مانند تبدیل به مجموعه‌هایی بلندمرتبه از ماژول‌های طبقه طبقه می‌شود. هر کدام از این واحدهای پیش ساخته برای جهت گیری بهتر به سمت نمای دریاچه مقابل تا 45 درجه قابلیت چرخش دارند.

معماران با طراحی کردن واحدهای ماژولار چرخشی و مبهوت کننده توانستند مقدار فضای تراس 6364 متر مربعی را دوبرابر کنند اما تعداد طبقات به 24 طبقه محدود شد. به منظور به حداقل رساندن ایجاد مانع بر سر نماها، ساختمان اندکی از قسمت جلوی فضای آبی به سمت عقب متمایل طراحی شده است که بدین ترتیب ویوهای بیشتری به پارک هم در دسترس می‌باشد و اندازه تراس‌های سمت جنوبی افزایش می‌یابد و مهم‌تر ازهم تقریباً نیمی از یونیت‌هایی که رو به عقب قرار دارند نیز قادر به مشاهده نمای آب خواهند بود.

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .