معماری ارگانیک با الهام از سکونتگاه‌های عشایری

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۲ / ۱۰ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۶۱۸ ، بازدید:۲۵۴۷

معماری یک پروژه در سریلانکا یادآور چادرهای عشایری است که توسط مردم بومی در مناطق استوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

معماری ارگانیک با الهام از سکونتگاه‌های عشایری

 

مجموعه‌ استراحتگاه عشایری در سریلانکا که توسط استودیو طراحی" bo reudler" طراحی شده به بهره برداری رسید. فرم نمادین و منحصربه فرد این پروژه یادآور چادرهای عشایری است که توسط مردم بومی در مناطق استوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مجموعه منحصربه فرد که بر کرانه جنوبی پارک ملی " یِلا سریلانکا" واقع شده اولین مکانی است که بازدیدکنندگان پس از ورود به این پارک با آن مواجه می‌شوند. معماری ارگانیک و انعطاف‌پذیر پروژه تعریف دوباره‌ای از یک فضای تفریحی و استراحتگاه را ارائه می‌دهد که از همه امکانات رفاهی و خدماتی برخوردار است. 

بر خلاف ظاهر عشایری ساختار، امکانات و عرصه‌های این مجموعه مدرن است و به شکل مناسبی به جنگل و خط ساحلی متصل شده است.

معماری مجموعه بر اساس فرم‌های موجود در طبیعت شکل گرفته است. این استراحت‌گاه مانند تخته سنگ‌های گرد و  عظیمی است که بر روی ساحل سقوط کرده‌اند. ویژگی ارگانیک مجموعه فقط در شکل ساختاری آن خلاصه نشده است. پوشش سقف و دیوارهای استراحتگاه به وسیله چوب بامبو بر روی سازه فلزی، تصویر ساختمان را شبیه کلبه‌های سنتی آسیای جنوب شرقی کرده است. دهانه‌های باز و سقف طاقدار یک حس قوی را در فضا ایجاد می‌کنند که مراجعه کننده در هنگام ورودی با فضایی محقر اما با ابهت روبرو می‌شود.

 

معماری ارگانیک با الهام از سکونتگاه‌های عشایری

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .