احیا و مرمت مجسمه‌های موزه علی اکبرخان صنعتی

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۶ / ۰۳ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۷۳۶ ، بازدید:۲۸۸۷

احیا و مرمت مجسمه‌های موزه علی اکبرخان صنعتی

 

دکتر عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از مرمت مجسمه‌های موزه علی اکبرصنعتی توسط سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سازمان این بهسازی و مرمت این موزه را در دستور کار خود قرار داده است، مجسمه‌های موزه نیز مرمت می‌شود.

به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر علیزاده با اشاره به اینکه موزه گنجینه ای ارزشمند از آثار مجسمه و نقاشی استاد علی اکبر صنعتی در خود جای داده است، ادامه داد: با توجه به ارزشمندی این آثار، مرمت نزدیک به 200 مجسمه آن به یک تیم هنری سپرده شد تا در کنار بازسازی بنا، آثار نیز احیا شوند.

او با تاکید بر اینکه کار نظارت بر این تیم هنری به عهده حمید شانس از اساتید بنام حوزه مجسمه سازی است، افزود: تیم اجرایی که احیا مجسمه‌های موزه را به عهده دارند، افراد خبره در این حوزه هستند که در کنار هم و طی یک بازه زمانی دو ماهه آثار را مرمت و باززنده سازی می‌کنند.

به گفته دکتر علیزاده نزدیک به 200 مجسمه در موزه علی اکبر صنعتی قرار دارد که اکثر آن‌ها از جنس گچ و و برخی از ترکیب مواد دیگر هستند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه در در پی اعلام آمادگی مسئولان جمعیت هلال احمر بازسازی و احیاء موزه علی اکبر صنعتی آغاز شد، گفت: در کنار احیا بنا نمی‌توانستیم نسبت به مرمت آثار بی توجه باشیم و با توجه به اینکه بخشی از فعالیت‌های سازمان در حوزه مجسمه بوده و با هنرمندان خبره و بنام در ارتباط هستیم، موضوع مرمت مجسمه‌های موزه را به عهده گرفتیم.

دکتر علیزاده با تاکید براینکه آثار حاضر در موزه از ظرافت و ریزه کاری خاصی برخوردار است که نمی‌توان آن را نایده گرفت، افزود: همین نکته باعث شده تا نسبت به انجام هرچه بهتر کار حساسیت بیشتری داشته باشیم و مرمت درست و دقیق را فدای تحویل زود هنگام و اتمام کار مرمت آثار نکنیم.

به گفته او در حال حاضر تیم اجرایی 70 درصد آثار را مرمت و باززنده سازی کرده است اما با توجه به اینکه می‌خواهیم از ارزش هنری آثار چیزی کم نشود بازه زمانی مشخصی را برای اتمام کار در نظر نگرفته‌ایم تا بتوانیم مجسمه‌ها را به نحوی که درشان آثار است به سرانجام برسانیم.

گفتنی است علی‌اکبر صنعتی نقاش و مجسمه‌ساز مشهور فروردین 1385 درگذشت. صنعتی یکی از مجسمه‌سازان قدیمی عصر جدید ایران است. او شاگرد ابوالحسن‌خان صدیقی بود. صنعتی تا پایان عمر عضو پیوسته‌ی فرهنگستان هنر ایران باقی ماند. موزه‌ی صنعتی در کرمان، علاوه بر نمایش آثار با ارزش استاد صنعتی، آثار هنرمندان بزرگ دیگری از جهان را هم دارد. موزه‌ی صنعتی در تهران نیز در میدان امام خمینی (ره) قرار دارد و در آن، مجسمه‌های بسیار مهمی از او به‌نمایش گذاشته شده است.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .