ریچارد راجرز ، معمار سرشناس انگلیسی درگذشت

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۸ / ۰۹ / ۱۴۰۰ ، شناسه: ۴۶۰۹ ، بازدید:۸۷۹

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از خبرگزاری فرانسه، ریچارد راجرز، معمار سرشناس انگلیسی، که ساخت بناهای معروفی چون گنبد هزاره لندن و مرکز پمپیدوی پاریس را در کارنامه داشت، شنبه شب (۲۷ آذر ۱۴۰۰) در سن ۸۸ سالگی از دنیا رفت. این معمار ایتالیایی تبار برای طراحی‌های منحصربه‌فرد و حرفه‌ای خود چند جایزه از جمله جایزه معماری پریتزکر ۲۰۰۷ را دریافت کرده بود. وی همچنین یکی از پیشگامان جنبش معماری های-تک (فناوری پیشرفته) بود که در سازه‌های آن معمولا از مصالح صنعتی چون شیشه و فولاد استفاده می‌شود.

ریچارد راجرز در سال ۱۹۳۳ در فلورانس ایتالیا متولد شد؛ پدرش پزشک بود و مادرش شاگرد سابق نویسنده معروف ایرلندی، جیمز جویس. این خانواده در سال ۱۹۳۸ از حکومت دیکتاتوری ایتالیا به انگلیس فرار کردند و در این کشور ساکن شدند.

 

ریچارد راجرز , معمار سرشناس انگلیسی , Richard Rogers , معماران , معمار , گنبد هزاره لندن

 

راجرز با وجود تمام مشکلات و سختی‌های موجود در مسیر، در سال ۱۹۶۲ تحصیلات خود در رشته معماری را در دانشگاه ییل آمریکا به پایان رساند. وی یکی از معماران مرکز پمپیدوی پاریس بود. ساختمان هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو در دهه هفتاد میلادی طبق طرحی از رنزو پیانو و راجرز ساخته شد. براساس این طراحی منحصربه‌فرد، بسیاری از اجزای ساختمان از تمام لوله‌کشی‌ها و کانال‌های تهویه ‌هوا و سیم‌کشی برق گرفته تا تیرها و ستون‌های سازه همگی روی نما و در معرض دید قرار گرفته‌اند.

از دیگر طراحی‌های مشهور راجرز می‌توان به ساختمان دادگاه حقوق بشر اروپا در استراسبورگ، مرکز تجارت جهانی سه در نیویورک و پایانه‌های فرودگاه بین‌المللی مادرید اشاره کرد. ( خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ، کد خبر: 84582514 )

 

ریچارد راجرز , معمار سرشناس انگلیسی , Richard Rogers , معماران , معمار , گنبد هزاره لندن

 

ریچارد راجرز , معمار سرشناس انگلیسی , Richard Rogers , معماران , معمار , گنبد هزاره لندن

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ، کد خبر: 84582514

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .