ژاپن، پیشتاز نوآوری در معماری معاصر

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۳ / ۰۵ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۸۴۲ ، بازدید:۳۶۱۴

ژاپن بسیاری از نشانه‌های معماری غربی، مدرن و پست مدرن را در طرح‌های سنتی ژاپنی ادغام کرده و امروز در تکنولوژی و طراحی معماری پیشرو است.

ژاپن، پیشتاز نوآوری در معماری معاصر

 امروزه سبک معماری مدرن ژاپن در طراحی و معماری ساختمان‌های جدید نقش مهمی را ایفا می‌کند و برترین شرکت‌های معماری جهان را به چالش کشیده است. در سبک معماری ژاپن محدودیتی وجود ندارد، ساختمان‌هایی مدرن را حتی در کوچک‌ترین سایت‌ها را طراحی می‌کنند در حالی که سازه ای بسیار پایدار در برابر شرایط زلزله خیز کشور ژاپن دارند.

از قرن نوزدهم به بعد ژاپن بسیاری از نشانه‌های معماری غربی، مدرن و پست مدرن را در طرح‌های سنتی ژاپنی ادغام کرده و امروز در تکنولوژی و طراحی معماری پیشرو است.

حضور مدرنیته و به تبع آن معماری مدرن در اقصی نقاط دنیا، به دلیل چالش با سنت‌ها و الگوهای گذشته همواره تأثیری بنیادی در معماری کشورهای مختلف دنیا داشته است. در این میان ژاپن در تلفیق الگوهای بومی با فناوری‌های پیشرفته و نوین کشوری موفق محسوب می‌شود.

معماری ژاپنی چه در گذشته و چه در امروز واجد ارزش‌های زیبایپی-شناختی مینیمالیستی است و وجه اساسی پدید آمدن آن ارزش قائل بودن برای هدف نهایی معماری یعنی آرامش و آسایش استفاده کننده یا «انسان» است. از آنجا که شکل گیری هر یک از اجزاء در معماری ژاپن به گونه‌ای شکل می‌گیرد که منطبق بر الگوهای زندگی و پاسخگوی نیازهای انسانی است، کارکردگرایی و رفاه استفاده کننده در درجه اول اهمیت قرار می‌گیرد.

ژاپن، پیشتاز نوآوری در معماری معاصر

کتابخانهٔ دانشگاه هنر تاما، توکیو، ۲۰۰۷

 

ژاپن به عنوان سرزمینی که صاحب ویژگی‌های بسیار در معماری، هنر و فرهنگ خود است، در مواجهه با شرایط جدید، تغییرات پیش‌رو و روش‌های نوین ساخت به راه‌حل‌های قابل قبول و گاه زیرکانه‌ای رسیده و تداوم نگاه گذشته را که متکی بر خواست‌های درونی انسان و ارزش‌های جمعی است با شاخصه‌های معماری معاصر گره می‌زند.

کتابی با نام " نوآوری در خانه‌های ژاپنی " بر اساس تحقیقات "فیلیپ جودیدو" نوشته شده است و نمونه‌هایی که در ادامه می بینید، نمونه‌های ذکر شده در این کتاب هستند.

ژاپن، پیشتاز نوآوری در معماری معاصر

خانه ی خم - طراحی شرکت koji tsutsui & associates

ژاپن، پیشتاز نوآوری در معماری معاصر

خانه ای در kyodo - شرکت معماری go hasegawa & associates

ژاپن، پیشتاز نوآوری در معماری معاصر

خانه ی tsuchihashi - شرکت معماری kazuyo sejima & associates

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .