تیت مدرن و پرادا در فهرست بهترین پروژه‌های 2016

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۳ / ۰۶ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۹۱۱ ، بازدید:۳۸۳۹

یک جایزه جهانی معماری موزه تیت مدرن و بنیاد پرادا را در فهرست بهترین پروژه‌های معماری سال معرفی کرده است.

 

تیت مدرن و پرادا در فهرست بهترین پروژه‌های 2016

 

موزه طراحی در لندن فهرست 13 نامزد جایزه سال این مرکز هنری را منتشر کرد. این جایزه جهانی هر ساله به پروژه‌های برتر معماری سال تعلق می‌گیرد. پروژه‌های منتخب در این رویداد در حقیقت معرفی برخی از دستاوردهای مهم معماری جهان به شمار می‌رود.

این جایزه، در حال حاضر نهمین سال برگزاری را تجربه می‌کند، نمایشگاهی از پروژه‌های برگزیده را از 24 نوامبر از طریق صفحه نمایش ارائه خواهد داد.
سال گذشته، این جایزه به آلخاندرو آراونا مدیر پانزدهمین دوسالانه معماری ونیز برای طراحی مرکز نوآوری UC Aravena اهدا کرد.

ساختمان الحاقی ده طبقه که به گالری تیت مدرن لندن اضافه شده این مرکز را در فهرست این جایزه قرار داده است. با افزایش این ساختمان، ظرفیت تیت را۶۰ درصد بزرگتر می کند. هزینه ساخت آن ۳۶۷ میلیون دلار بوده و ۱۶۸ هزار آجر در بنای آن به کار رفته است. مجموعه جدید روز جمعه بیست و هشتم خرداد ماه و دقیقا مطابق با وعده مسئولان این مرکز معتبر هنری افتتاح شد.

ستونهای بتونی ناهموار یادآور گذشته صنعتی این مکان است که در گذشته نیروگاه برق بوده است. طرح توسعه گالری تیت مدرن در لندن مشتمل بر ساختمانی است که توسط Herzog & de Meuron طراحی شده است.

 

تیت مدرن و پرادا در فهرست بهترین پروژه‌های 2016

معماران سوییسی این بنا در طراحی آن سعی کردند که عناصر قدیمی و مدرن را با هم پیوند بزنند. ژاک هرتسوگ یکی از دو معمار این بنا می گوید: "از تاریخ الهام گرفته ایم. اینجا یک محل صنعتی بوده که تغییر شکل یافته و نو شده است. ترکیب چیزهای مختلف خیلی مهم است. مثل بقیه موزه های مدرن نیست که زرق و برق آن زیاد باشد ولی بیشتر، دگرکون کننده است."

 

تیت مدرن و پرادا در فهرست بهترین پروژه‌های 2016

پروژه جدید "بنیاد پرادا" در میلان، ایتالیا هم در یک مجموعه صنعتی غیر فعال طراحی شده و علاوه بر حفظ و بازسازی فضاهای موجود، سه ساختمان جدید به این مجموعه اضافه شده است. این مجموعه در واقع یک پروژه ترکیبی شامل حفاظت از ساختمان قدیمی و ساخت فضاهای جدید بصورت همزمان است؛ ترکیب دو مفهوم که معمولاً در مقابل هم قرار می‌گیرند.

جدید، قدیمی، افقی،‌عمودی، وسیع، باریک، سیاه، سفید، باز و بسته همه این متضادها نشان‌دهنده ویژگی‌های ساختمان جدید پرادا است. این پروژه از هفت ساختمان قدیمی موجود و سه ساختمان الحاقی شامل پودیوم، یک فضای بزرگ برای نمایشگاه‌های موقت، سینما، یک تالار همایش چند رسانه ای ،‌ یک ساختمان بلند ۹ طبقه برای فضاهای نمایشگاهی دایمی به منظور نمایش فعالیت‌های بنیاد پرادا تشکیل شده است.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .