معماری مرکز ملی موسیقی کانادا با الهام از آلات موسیقی

مجموعه: رویدادها ، گردآوری لقمان کسمایی ، تاریخ انتشار: ۱۹ / ۰۱ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۲۹۰ ، بازدید:۲۹۷۹
گردآوری مقاله

مرکز ملی موسیقی کانادا با الهام از آلات موسیقی در کلگری احداث شده است.

 

معماری مرکز ملی موسیقی کانادا با الهام از آلات موسیقی

 

استودیوی جدید بل، خانه‌ای برای مرکز ملی موسیقی در شهر کلگری است. این اثری یکی از ساختمان‌های جالب توجه در آمریکای شمالی است . دریافت‌کننده جایزه بهترین معماری از مجله‌ی معمار در سال ۲۰۱۴، یکی از جاه‌طلبانه‌ترین و تکمیل‌شده‌ ترین پروژه‌های شرکت Allied است که در همکاری با معماران Kasian طراحی شده است و علی‌رغم ریشه‌ی آمریکایی طرح،  این پروژه یکی از جدیدترین موسسه‌های ملی کاناداست.

فرم کلی ساختمان ترکیب دروازه ورودی با قلعه‌ای نظامی است که یک بلوک شهری را به طور متراکم در بر گرفته است. از مشخصه‌های ویژه ساختمان، المان‌های اتصال‌دهنده‌ای هستند که خیابان را عریض‌تر می‌سازد و به طور یکپارچه با ساختمان ترکیب شده است.

جنبه‌های توهم انگیز طراحی تنها زمانی آشکارتر می‌شوند که بازدیدکننده وارد فضا می‌شود. در لابی نگاه بازدیدکننده به طرف فضاهایی با روشنایی‌های درخشان کشیده می‌شود، نشانه‌ای از شکاف‌های عمیق در یخچال‌های طبیعی و یا فضاهای داخلی آراسته شده با آلات موسیقی برنجی. معماری در بهترین حالت در فضاهای بینابینی است مکانی که نورها از سطوح منحنی شکل بازتابیده و پیچیدگی در عمق لایه ها شکل می‌گیرد.

"استودیوی بل" شامل برنامه‌ریزی‌های جاه‌طلبانه‌ای برای فراهم آوردن تسهیلاتی با مساحت ۱۶۸۵۲ مترمربع است که در برگیرنده ۲۰۰۰ اثر از جمله ابزار تاریخی ضبط موسیقی است. تعریف برنامه‌ریزی برای چنین موسسه‌ی غیرمعمولی یکی از اولین چالش‌ها برای معماران و مشتریان بوده است.

 "استودیوی بل" همچنین شامل فضاهایی نظیر استودیوهای ضبط، فضاهای برگزاری جشن، یک ایستگاه رادیویی عمومی، دفاتر و یک هتل بازسازی شده است. این مرکز یکی از مشهورترین سالن‌های موسیقی کانادا برای ترانه‌سرایان و مشاهیر موسیقی کاناداست.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .