پرده در باد پاویون ایران در اکسپو 2017 قزاقستان

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۳۱ / ۰۴ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۴۵۰ ، بازدید:۲۹۰۸

پاویون ایران در اکسپو 2017 قزاقستان با عنوان "پرده در باد" نمادی از عناصر طبیعی حیات‌بخش است.

 

 پرده در باد  پاویون ایران در اکسپو 2017 قزاقستان

 

نمایشگاه بین‌المللی اکسپو 2017 در شهر آستانه پایتخت قزاقستان در حالی از دهم ژوئن(بیستم خرداد) با موضوع انرژی آینده با حضور یکصد و پنجاه کشور و بیست سازمان بین المللی آغاز شده  که میزبانی قزاقستان از اکسپو 2017 اولین و  بزرگ‌ترین قدم یک کشور از حوزه آسیای مرکزی برای این مهم‌ترین رویداد در حوزه انرژی است.

ایران با "پرده در باد" در اکسپو آستانه

سازه ۵۰۰ متری "پرده در باد" به عنوان پاویون رسمی ایران در شهرک اکسپو در بخش کشورهای آسیایی این رویداد  قرار گرفته است .ایران از سال گذشته درگیر ساخت و تجهیز این پاویون بوده است.

در طراحی این پاویون ۴ موضوع اصلی در زمینه انرژی‌های پاک در نظر گرفته‌ شده که شامل آب، خاک، باد و نور است. با توجه به اینکه موضوع اصلی در اکسپو قزاقستان انرژی آینده و زیرمجموعه‌های مختلف آن است، طراحان بر پایه همین موضوع اصلی و البته با توجه به پیشینه ای که ایران در زمینه انرژی‌های پاک دارد، چهار عنصر  آب، باد، خاک و نور را در "پرده‌ای در باد" در کنار یکدیگر قرار داده‌اند.

در پاویون ایران یک راهرو برای آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی ایران در زمینه انرژی در نظر گرفته شده است که در ابتدای آن گذشته ایران و دستاوردهایی که پیشینیان ما در حوزه انرژی داشته‌اند نمایش داده می‌شود و در ادامه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و پروژه‌های در حال اجرا، همچنین بخش آینده سرمایه گذاری‌ها و همچنین برنامه‌های بعدی ایران در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر و پاک مورد نظر قرار گرفته است. بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از قابلیت‌هایی چون نمایشگرهای هوشمندی که در این پاویون  تعبیه شده است با این پروژه‌ها بیشتر آشنا شوند.

 

 پرده در باد  پاویون ایران در اکسپو 2017 قزاقستان

 

نرژی آینده موضوع اکسپو 2017 آستانه

انرژی آینده "Future Energy" که موضوع اکسپو 2017 آستانه است؛ محل برگزاری آن در مساحتی برابر یکصد و هفتادو سه هکتار در نزدیکی فرودگاه شهر احداث شده است؛ علاوه برموضوع انرژی در حوزه فرهنگ بیش از سه هزار برنامه فرهنگی در ایام برگزاری در نظر گرفته شده است.براساس آخرین اعلام تاکنون بیش از یک میلیون بلیط برای بازدید از نمایشگاه اکسپو فروخته شده است.

اکسپو در سایتی در حال احداث با مساحتی در حدود 173.4 هکتار در جنوب شهر آستانه (8 کیلومتری جنوب مرکز تاریخی شهر آستانه و 4 کیلومتری محدوده استقرار ساختمان جدید دولت) قرار گرفته که 25 هکتار برای پاویون‌های نمایشگاهی و 149 هکتار فضای پیرامونی جهت سالن‌های همایش، شهرک اکسپو و مجموعه اقامتی مشارکت کنندگان، محل استقرار ناوگان حمل و نقل شهری، انبارها، پارکینگ هاو امکانات نمایشگاهی در نظر گرفته شده است. مجموعه سایت اکسپو و زیرساخت‌های مرتبط با هدف بهره گیری پس از خاتمه نمایشگاه به عنوان مرکز مالی بین المللی طراحی شده است .

لوگوی اکسپو 2017 آستانه برگرفته از نماد انرژی بادی، بعنوان شناخته شده ترین نماد انرژی جایگزین، تولید کننده انرژی از طریق نیروی باد در نظر گرفته شده است .

 

 پرده در باد  پاویون ایران در اکسپو 2017 قزاقستان

 

سمبل این رویداد جهانی نیز پاویون کشور میزبان، قزاقستان، معرفی شده که به شکل یک کُره بسیار بزرگ طراحی شده که شامل مواردی چون موزه آینده و موزه ویژه تاریخ کشور قزاقستان نیز می‌شود. محدوده این ساختمان کره‌یی، دارای هشت طبقه است که در هر طبقه یکی از انواع انرژی‌های جایگزین را نشان می‌دهد. فرض کنید در طبقه اول آن قوه محرکه مولد برق، در طبقه دوم آن انرژی خورشیدی، در طبقه سوم – بیو انرژی و انرژی شیمیایی در طبقه چهارم آن انرژی بادی است.

بیش از ۱۱۵ کشور و ۲۲ سازمان بین المللی در نمایشگاه "اکسپو ۲۰۱۷ آستانه" شرکت دارند.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .