پروژه مهراز کیفیت‌های بصری در جایگاه کاراکتر اصلی

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۷ / ۰۵ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۴۵۵ ، بازدید:۲۲۷۲

پروژه معماری مهراز در تهران ارتقای کیفیت‌های بصری را با توجه به بناهای شهری ایران در گذشته ارائه کرده‌اند.

 

پروژه مهراز  کیفیت‌های بصری در جایگاه کاراکتر اصلی

 

ساختمان اداری تجاری مهراز یکی از پروژه‌های معماری در تهران است که وبسایت دیزاین بوم  به معرفی آن پرداخته است. برج مهراز در خیابان دولت تهران واقع شده است.

 در سازماندهی فضایی این پروژه تبدیل شدن حجم کلی به دو بلوک، در جهت ارتقای کیفیت‌های بصری پروژه، همچنین افزایش سهم هر هر بلوک و واحد از دید و منظر پیرامون در نظر گرفته شده است.

جداره‌های جانبی بخش مهمی از سیمای شهر تهران را تشکیل می‌دهند و بخش فراموش شده اکثر قریب به اتفاق پروژه‌های شهر هستند. طراحی مهراز این فرصت را به طراحان داده تا جداره‌های جانبی به کاراکتر اصلی پروژه تبدیل شوند و نقطه شروع طراحی نه قسمت فراموش شده و انتهایی آن باشند.

در گذشته نیز پیرامون بناهای شهری شخصیتی ساده و بامتانت داشتند و به آرامش گذرها و جداره‌های شهری کمک می‌کردند. این مهم در طراحی مهراز  باعث پیدایش "پیرامون" و یک "درون" شده که با برنامه و شرایط پروژه نیز کاملاً هماهنگ است.

در مسیر  تبدیل پروژه به کلیتی به هم گره خورده و یکپارجه و توجه به پرسپکتیوهای مختلف ،همچنین در مراحل اجرایی از سیمانی با بافت درشت برای تاکید بر روی این پوسته یکپارچه و زمخت استفاده شده است.

 

پروژه مهراز  کیفیت‌های بصری در جایگاه کاراکتر اصلی

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .