محتوای معاصر در ایده‌پردازی یک خانه باغ روستایی

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۲ / ۰۸ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۵۴۸ ، بازدید:۳۴۴۸

طراحان یک خانه باغ روستایی از محتوای تاریخی و ذهنی‌گرایی به شکل معاصر استفاده کرده‌اند.

 

محتوای معاصر در ایده‌پردازی یک خانه باغ روستایی

 

"خانه باغ روستایی" طراحی "دفتر معماری بام" بر مبنای زیبایی شناسی زیستگاه‌های روستای ایرانی است. خانه‌ای به دور از هیاهو و هرج‌ومرج شهری که دریکی از روستاهای محروم بیابانی نزدیک اصفهان واقع شده است.

در این ایده‌پردازی همه‌چیز ساده و بی‌آلایش است و چیزی برای تظاهر وجود ندارد. خانه ای برای مشاهده و آرامش، دیدن حرکت سریع پرندگان روی دیوار و شنیدن سکوت سنگ بیابان است. در این خانه باغ روستایی، حیاط شاهدی خاموش برای بسیاری از خاطرات غیرمنتظره است و محیط زیست به‌صورت کامل در تعامل با بنا و بخشی از آن و برای آن است.

این خانه باغ روستایی نتیجه جمع‌آوری برخی از فضاهای کاربردی در اطراف یک فضای باز است. اخیراً بسیاری از معماران و مردم حیاط را نادیده می‌گیرند، درحالی‌که یک راه حل اساسی برای زندگی ایرانی است. در معماری خانه باغ روستایی سعی شده از محتوای تاریخی و ذهنی‌گرایی به شکل معاصر یعنی یک مکعب ساده استفاده شود.

آنچه از نمای بیرون برای این خانه مهم و جالب است، سادگی بنا است. ساختمان خانه باغ با استفاده از مواد و کارگران محلی، با بودجه ای محدود و بهره‌گیری از تکنیک‌های جدید ساختمانی در کنار تکنیک‌های قدیمی ساخته شده و تمرکز معماران  در ساخت این خانه، استفاده از مواد محلی مانند ماسه، سنگ و نی بوده است.

 

محتوای معاصر در ایده‌پردازی یک خانه باغ روستایی

 

محتوای معاصر در ایده‌پردازی یک خانه باغ روستایی

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .