تکنیک سنتی و پوسته مدرن در پروژه گل‌خانه

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۹ / ۰۸ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۵۵۷ ، بازدید:۲۷۲۷

طراحان پروژه "گل‌خانه" از یک تکنیک سنتی معماری برای رسیدن به پوسته ای مدرن بهره برده‌اند.

 

تکنیک سنتی و پوسته مدرن در پروژه  گل‌خانه

 

ویلا "گل‌خانه" توسط استودیو معماری "دفتر شب"، در حومه‌ی شهر کرج تحت تأثیر معماری ایرانی، با استفاده از آجر ساخته‌شده است.

معماری ویلا گل خانه به‌صورت یک حجم خطی و طولانی شبیه به یک دیوار ضخیم طراحی‌شده است. حجم ارائه‌شده برای این ویلا، باعث ایجاد پویایی در معماری ویلا و جلوه‌ای خاص در ورودی آن شده است.

طراحی نما و شکل ظاهری ویلا گل خانه متشکل از یک پوسته مدرن آجری درهم‌آمیخته است؛ عنصری سنتی که در معماری ایرانی جایگاه خاصی دارد. سبک چیدمان آجرها در نما، به روش کاله-راسته انجام‌شده است، یک آجر کامل و یک آجر نیمه. همچنین در چینش آجرها، از سه نوع تکنیک متفاوت استفاده شده که باعث پویایی در نمای ساختمان و پنجره‌ها و بالکن‌ها شده است.

در طبقه همکف ویلا گل خانه یک پنجره بلند و خطی در نظر گرفته‌شده که نمای کلی ساختمان را برای تمرکز و تأکید بر منظره استخر تشکیل می‌دهد. همچنین بر روی آن، در طبقه اول، یک تراس مسقف طولانی در نظر گرفته‌شده که دیدی مستقیم به منظره باغ و استخر دارد.

طراحی چشم‌انداز و سایت ویلا گل خانه بخش جدایی‌ناپذیر از طراحی آن بوده و تحت تأثیر معماری ویلا قرارگرفته است. خطوط مسیرها و عناصر بتنی و امتدادیافته از خطوط ساختمان است و برای ایجاد احساس طبیعی، گیاهان از نوع جنگلی و علفی انتخاب‌شده‌اند.

 

تکنیک سنتی و پوسته مدرن در پروژه  گل‌خانه

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .