برج‌های سه‌گانه کالاتروا در شبه جزیره گرینویچ

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۷ / ۱۱ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۱۹۴ ، بازدید:۳۰۷۶

معمار مشهور اسپانیایی برج‌های سه گانه‌ای را برای احداث در لندن طراحی کرده است.

 

برج‌های سه‌گانه کالاتروا در شبه جزیره گرینویچ

 

لندن میزبان اولین اثر معماری سانتیاگو کالاتراوا  در این شهر خواهد بود. این لندمارک 1 میلیارد دلاری بر سایتی در شبه جزیره گرینویچ با امکاناتی چون سالن سینما، تئاتر، واحدهای تجاری بزرگ و خرده فروشی قرار خواهد گرفت. برج‌های سه گانه این سایت با مساحتی قریب به 1.4 میلیون فوت مربع، توسط شرکت توسعه‌ی نایت دراگون بر فراز شهر موجود بالا می‌رود و دفاتر، آپارتمان‌ها و هتل‌ها را به وسیله یک پل جدید به آن سوی رودخانه تایمز متصل می‌نمایند.

کالاتراوا می‌گوید: "طراحی چنین اثری در لندن باعث افتخار است؛ شهری که من عاشقشم هستم. در طراحی این اثر، من از معماری تاریخی غنی لندن و جغرافیای منحصر به فرد و ویژه‌ی شبه جزیره سایت الهام گرفته‌ام. این پروژه می‌تواند بازتابی از هر دو این‌ها و جاه طلبی شرکت نایت دراگون در شبه جزیره گرینویچ باشد."

هدف از این پروژه احیای منطقه به یک مرکز بزرگ فرهنگی ست. این تغییرات 8.4 میلیارد دلاری در طول سال‌های آینده انجام می‌پذیرد، در هفت محله این منطقه، 15,720 خانه جدید فراهم می‌کند. همچنین این منطقه، میزبان اولین استودیوی بزرگ فیلم سازی مرکز لندن، یک محله تازه طراحی شده، مدارس، ادارات، امکانات درمانی و بهداشتی و فضاهای عمومی خواهد بود.

 

برج‌های سه‌گانه کالاتروا در شبه جزیره گرینویچ

 

سانتیاگو کالاتروا، مهندس سازه و مجسمه‌ساز اسپانیایی است. او به عنوان یک طراح نخبه در جهان شهرت کسب کرده است. دفاتر کاری او در زوریخ، پاریس، نیویورک و شهرهای دیگر جهان گسترده است و شهرت وی در معماری نوین زبانزد خاص و عام شده است.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .