پاویون لوکوربوزیه در فهرست 20 طرح که جهان مدرن را تعریف کرد

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۴ / ۰۸ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۵۷۵ ، بازدید:۱۸۴۷

"سی. ان. ان" فهرستی از بیست طرحی که جهان مدرن را تعریف کرد، منتشر کرده است.

 

پاویون لوکوربوزیه در فهرست  20 طرح که جهان مدرن را تعریف کرد

 

"استیون بی‌لی"، نویسنده موزه طراحی لندن و ستون نویس CNN، فهرستی با عنوان " بیست طرحی که جهان مدرن را تعریف کرد" ارائه کرده است.

ترتیب این فهرست بر اساس سال‌های ارائه طرح‌های مورد نظر این نویسنده  یعنی از سال 1910 تا 2007 شکل گرفته و طرح‌های هنری ، صنعتی و علمی را در بر می‌گیرد.

پاویون" l'Esprit Novo Le"  لوکوربوزیه هم به عنوان یکی از "20 طرح که جهان مدرن را تعریف کرد"، معرفی کرده است.

"پاویون کوربو" طرحی بود که در نمایشگاه هنرهای تجسمی پاریس در سال 1925 ارائه شد و بخشی از یک پروژه بزرگ تر تحت عنوان "برنامه ریزی برای شهر مدرن 3،000،000 نفری" بود.

این طرح چالش‌های پیش بینی شده درباره آینده، مانند افزایش جمعیت را با به حداکثر رساندن ظرفیت‌های یک خانه معمولی به میان می کشیدو طراحی خاصی برای مبلمان داخلی و اثاثیه منزل مثل کابینت، قفسه، و کمد لباس را با هدف بیشترین بهره وری از یک فضای کوچک دنبال می‌کرد. می‌توان گفت که این اولین، "خانه کوچک" آن زمان بود. علیرغم نارضایتی کمیته برگزاری نمایشگاه پاریس طرح او بسیار مورد توجه قرار گرفت. جهانی که لوکوربوزیه قصد نمایشش را داشت پیامی سیاسی هم داشت؛ اینکه استانداردسازی‌های تولید انبوه باید در خدمت رفاه شهروندان و در راستای نیازهای روزانه آنان قرار بگیرد.

در فهرست CNN، طرح‌های دیگری از جمله بطری کوکاکولا (1915)، دوربین لایکا (1923)، ماهواره اسپوتنیک (1957)، واکمن سونی(1981)، و آیفون (2007) هم دیده می‌شود.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .