بازسازی بزرگ اولین اثر آنتونیو گائودی به اتمام رسید

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۰ / ۱۰ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۶۳۶ ، بازدید:۱۷۳۴

"کاسا ویسنس"، اولین خانه‌ طراحی شده توسط گائودی است که با استفاده از سبک هنر نو، ساخته شده است.

 

بازسازی بزرگ اولین اثر  آنتونیو گائودی  به اتمام رسید

 

اولین خانه‌ای که توسط "آنتونیو گائودی" معمار برجسته سورئالیست طراحی شده پس از یک رشته عملیات بازسازی بزرگ بازگشایی شده است.

این بنا در فاصله سال‌های 1883 تا 1885 میلادی به عنوان خانه تابستانی با نام "کاسا ویسنس"   (Casa Vicens) و به درخواست "مانوئل ویسنس" (Manuel Vicents)، از صاحبان مشهور کارخانه‌ آجر و کاشی کاتالونیا ساخته شد.

کاسا ویسنس، اولین خانه‌ طراحی شده توسط گائودی است که با استفاده از سبک هنر نو (art nouveau)ساخته شده است. در تمام این سال‌ها، این خانه‌ قدیمی و منحصربه‌فرد، به عنوان محل اقامت استفاده می‌شد تا اینکه در دهه‌ی ۱۹۲۰ میلادی، این عمارت به ۳ آپارتمان جدا از هم تفکیک شد. این در حالی است که تنها کمی پس از این جداسازی، تنها یک خانواده آن هم به مدت یک قرن، در آن زندگی کردند.

در سال ۲۰۱۴،  یکی از شرکت‌های خانوادگی برجسته و خصوصی در آندورا (Andorra) به نام مورابانس (MoraBanc)، این بنا را خریداری کرد و مدت زمانی بالغ بر ۲ سال، به مرمت و بازسازی این عمارت قرن نوزدهمی، پرداخت. این بازسازی با نظارت استودیو طراحی ""DAW، انجام شده و از این پس در قالب یک موزه فعالیت خواهد کرد.

 

بازسازی بزرگ اولین اثر  آنتونیو گائودی  به اتمام رسید

 

آنتونیو گائودی در آن روزگار، تنها ۳۱ سال داشت و به تازگی فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده بود. وی در مدت زمانی که از دانشگده معماری بارسلونا، فارغ‌التحصیل شده بود، به انجام فعالیت و ساخت و ساز بناها به سبک پیشینیانش یا همان معماری سبک عصر ویکتوریا مشغول بود.

پس از این بود که گودی شروع به توسعه‌ سبک خود که تا حدودی از  سبک معماری موروهای اسپانیا یا سبکی از معماری و تزئینات ایبریایی است که در قرون ۱۲ تا ۱۶ میلادی رواج داشت و به طور بسیار ملموسی از ذوق و فنون مراکش تأثیر گرفته است، الگوبرداری شده بود، پرداخت. برخی از ویژگی‌های این سبک نوین، همپوشانی توده‌های هندسی یا به بیانی ساده‌تر قرار دادن اجسام هندسی در کنار یکدیگر، استفاده از کاشی‌های سرامیکی، فلزکاری و تزئین بناها با استفاده از آجر است.

 

بازسازی بزرگ اولین اثر  آنتونیو گائودی  به اتمام رسید

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .