کنسرت هارمونیک هامبورگ، مهم‌ترین رویداد معماری سال در حوزه ساختمان‌های شهری

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۳ / ۱۱ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۶۵۲ ، بازدید:۱۵۵۱

ساختمان کنسرت هارمونیک هامبورگ، با طراحی جسورانه‌اش مهم‌ترین رویداد معماری سال 2017 در حوزه ساختمان‌های شهری محسوب می‌شود.

 

کنسرت هارمونیک هامبورگ، مهم‌ترین رویداد معماری سال در حوزه ساختمان‌های شهری

 

سالن  جدید کنسرت هامبورگ با طراحی " هرزوگ و دی مورن" در خط ساحلی رودخانه این شهر طراحی شده است. این پروژه که در سال 2007 آغاز شده به طور جسورانه ای بر روی ساختمان تاریخی انبار بنا شده و توسط 1700 شمع بتنی مسلح پشتیبانی می‌شود و نمای آن نیز متشکل از 1100 پانل شیشه‌ای است.

این ساختمان دارای یک سالن کنسرت بزرگ با ظرفیت 2100 صندلی و مجموعه مسکونی هتل با 250 اتاق و 45 واحد آپارتمان مجزا است.

گشایش این بنا که به تازگی صورت گرفته از با اهمیت‌ترین رویدادهای معماری در سال ۲۰۱۷ در حوزه ساختمان‌های شهری است. این سازه که هزینه‌های هنگفتی صرف آن شده تحسین فراوان صاحب‌نظران را برانگیخته است.

سالن  جدید کنسرت هامبورگ که واجد بسیاری از معیارها و شاخص‌های معماری است، از یک‌سو طراحی دراماتیک و از دیگرسو طرحی منطقی دارد که جانی تازه و پرتکاپو به این بارانداز قدیمی می‌بخشد.

بخش فوقانی ظریف و سبک بنا همچون امواج بلورین از بدنه زیرین که به مخزن سوخت شباهت دارد و انبارهای شکلات و چایی است سربرمی آورد. تالار کنسرت خیره‌کننده با طراحی هرزوگ و دی مورن نیز در کناره بافت محلی این بندر آلمانی پهلو می‌گیرد.

طراحی داخلی سالن اجرای موسیقی همانند همه نمونه‌های مشابه ماجراجویانه و خطیر است. این ساختمان خاصه در روزهایی که سرمای گزنده از فراز اقیانوس بر ساحل هامبورگ تازیانه می‌کشد، منزلگاهی است که مراجعان می‌توانند ساعت‌ها در آن بگردند و مناظر چشم‌نواز را نظاره کنند و به نوای موسیقی در مطلوب‌ترین شرایط گوش بسپارند.

 

کنسرت هارمونیک هامبورگ، مهم‌ترین رویداد معماری سال در حوزه ساختمان‌های شهری

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .