17 شرایط استرس زا که فقط معماران با آن مواجه می شوند.

مجموعه: پروژه های معماری ، تاریخ انتشار: ۰۱ / ۰۲ / ۱۳۹۷ ، شناسه: ۲۷۴۰ ، بازدید:۲۰۰۹

از لحظه ای که معماران اولین سخنرانی خود راجع به شغلشان را آغاز می کنند،با اتفاقات تنش زایی روبرو هستند، که در هیچ حرفه دیگری نمی توان مشابهش را دید. تجربه استرس های زمان تحویل پروژه، سر و کله زدن با برنامه ریزی ها و به واقعیت تبدیل کردن رویاهای کارفرماها، شغل ما را به یکی از سخت ترین شغلها تبدیل کرده است.

17 شرایط استرس زا که فقط معماران با آن مواجه می شوند.

ما غالبا در جمع دوستانمان که معمار نیستند، در رابطه با وضعیت شغلی مان شکایت می کنیم و آنها بر خلاف تلاش زیادشان، ما را درک نمی کنند. آنها نه به اثری که جابجایی یک راه پله یا چرخیدن یک نقشه می تواند بر بار کاری ما بیفزاید، عادت دارند و نه می توانند بفهمند گم کردن مداد مورد علاقه در حین طراحی یعنی چه؟!

اما در میان جمع همکاران خودمان، می توانیم درد یکدیگر را بفهمیم و متوجه شویم چه چیزی شغل ما را تا بدین حد تنش زا ( و در عین پردرآمد) کرده است؟

 

  1. اشتباهات زمان پرینت: بعد از 5 ساعت صبر و پرداخت مبلغی قابل توجه، می خواستید طرح تان بجای رنگ سبز، زرد داشته باشد و لبه ساختمان ها بریده شوند. به هر حال، تعداد دفعات زیادی پیش می آید که کارتان را پرینت گرفته باشید و همیشه یک تغییر مانده که فراموش کرده اید اعمال کنید.

 

  1. شکستن نوک اتود: یا اینکه نمی توانید از چند سانتیمتر آخر نوک اتود استفاده کنید، بدون اینکه نوک آن داخل مداد بازگردد. ارزش نوک مداد برای یک معمار قابل سنجش نیست.

 

  1. اتوکد به روش خودش عمل می کند: همه ما این را تجربه کرده ایم، مثلا می خواهیم یک خط بکشیم ولی در جای خودش رسم نمی شود و در عوض به نزدیک ترین گوشه یا وسط صفحه می چسبد. همیشه مشکلاتی وجود دارد، شاید این مشکل زیاد حاد نباشد ،اما در بعضی موارد مثل این است که دنیا به آخر رسیده باشد.

 

  1. کمدتان بدون لباس سیاه مانده است: حتی اگر برای یک معمار ممکن باشد که بدون لباس مشکلی بماند، با پوشیدن لباس رنگی، در شرایطی ناآشنا و کمی ترسناک قرار خواهد گرفت.

17 شرایط استرس زا که فقط معماران با آن مواجه می شوند.

 

  1. نرم افزار مدل سازی قاطی می کند یا سرعتش بسیار کم می شود: اگر مدل شما میلیون ها لبه داشته باشد، اگر سوپرکامپیوتر نداشته باشید، ممکن است ترجیح بدهید بی خیال آن طرح شوید تا اینکه دستی به موهایتان بکشید و صفحه را بچرخانید.

 

  1. توقعات غیرواقعی کارفرما: گاهی به نظر می رسد که کارفرمایان نمی فهمند که چقدر برای طراحی یک ساختمان باید کار کرد، مطمئنا نمی توان کل نقشه را در یک روز عوض کرد. ما جادوگرهایی نیستیم که بتوانیم زمان را خلق کنیم (حتی اگر به نظر برسد جادوگریم)، انسان هایی هستیم که می خواهیم به خانه برگردیم و بقیه روز را استراحت کنیم.

 

  1. فراموش کردن هدفون: دقیقا قبل از شروع ماراتن مدل سازی،فراموش کردن هدفون می تواند به کابوس یک معمار تبدیل شود. سناریویی که حتی از جا گذاشتن هدفون در خانه وحشتناک تر است این است که هدفون تان خراب شود.

17 شرایط استرس زا که فقط معماران با آن مواجه می شوند.

 

  1. مسئولیت داشتن در قبال ساختمان ها، سال ها پس ازبهره برداری: در یک روز بارانی، یکی از دعاهای شما این است که یکی از کارفرماهای قبلی تان به شما زنگ نزند و نپرسد که چرا سقف خانه اش چکه می کند.متاسفانه متهم کردن معماران بسیار آسان است،اما می توان تا حدی برخی مشکلات را با دیگر مهندسان ساختمان نیز شریک شد.

 

  1. ایرادات نرم افزاری: رابطه عشق-نفرت ما با تکنولوژی همچنان ادامه دارد. همه ما با ترسی که به جانمان موقع نمایش پیغام خطا در اتوکد وارد می شود، آشنا هستیم و از خودمان می پرسیم آخرین باری که طرح را ذخیره کردم کی بود و اینکه آیا ممکن است کل زحمتمان به باد برود؟

 

  1. وقتی فکر جالبی به ذهنت خطور می کند، مدادت در دسترس نیست: هر جایی به غیر از پشت میزتان، می تواند شرایط ریسک نداشتن تجهیزات را با خود به همراه داشته باشد. باید همیشه حواست باشد که MOLESKINE مورد اعتمادت و خودکار مورد علاقه ات را به همراه داشته باشی تا از این ترس در امان باشی.

 

  1. اختلاف نظر با همکار یا استاد: از نظر جهان بینی، همچین چیزی وجود ندارد. معماری شغلی هدفمند است که نظرات متفاوت در آن زیاد است. در پایان روز، هر تصمیمی که بگیرید، باید بتوانید از آن دفاع کنید.

 

  1. سطوح در اسكچ آپ به طور خودكار (يا اتوماتيك) پر نمي شوند:
    شايد يكي از استرس زاترين نكات اين فهرست است؛ ساعت ها مي شود وقت صرف كرد تا به طور ساده داخل فضاها را پر كرد. هنگامي كه اضلاع زيادي وجود دارد، شما وسوسه مي شويد كه اين كار را به تقدير بسپاريد زيرا احتمال اينكه اسكچ آپ همكاري كند به سرعت كاهش مي يابد.

 

  1. گم کردن خط کش: کدام یک از همکاران آنرا برداشته است؟ شاید هم زیر خروارها نقشه که روی میز گذاشته ایم گم شده است؟

17 شرایط استرس زا که فقط معماران با آن مواجه می شوند.

 

  1. دیدن ساکنان ساختمان: رفتن به ساختمان و ملاقات با ساکنین می تواند مانند قدم گذاشتن به میدان جنگ باشد. به هر حال، شما نقشه جای همسایگی آنها را می کشید. غیر ممکن است که بتوانید تمام مسائل عجیب و غریبی که در جمع مطرح می شود را پیش بینی کنید، تا به یکی از آنها که نقشه تان را به هم ریخته توضیح دهید.

 

  1. استفاده از سیستم هایی با سرعت پایین: هیچ چیزی بدتر از کار کردن با کامپیوتری که سرعتش پایین است، نیست. زمان برای معماران بسیار ارزشمند است، زیرا می خواهند کارشان را قبل از اینکه سیستمشان کم بیاورد، تمام کنند.

 

  1. تمام شدن کاغذ یا جوهر پرینتر: انگار قرار است همیشه قبل از تحویل پروژه، شما مانند احمق ها دنبال کوچکترین نشانه هایی از کاغذ یا جوهر بگردید.

17 شرایط استرس زا که فقط معماران با آن مواجه می شوند.

 

  1. تغییرات دقیقه نودی: دو ساعت قبل از ارائه طرح به مشتری، مدیر خلاق شما سر می رسد و پیشنهاد تغییر مکان یک دیوار کامل یا خم کردن آن را به شما می دهد. شاید ایده او جذاب باشد، اما زمانی که در اختیار دارید جالب نخواهدبود.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: archdaily

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (الهه تقی زاده)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .