همایش ملی عمران، معماری و ادبیات؛ نگاهی به گذشته، دریچه‌ای به آینده

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۰ / ۰۴ / ۱۳۹۷ ، شناسه: ۲۸۴۰ ، بازدید:۱۴۹۰

با حمایت دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران مرودشت وهمکاری مراکز علمی و دانشگاهی همایش ملی "عمران، معماری و ادبیات؛ نگاهی به گذشته، دریچه‌ای به آینده" برگزار می‌شود.

 

همایش ملی عمران، معماری و ادبیات؛ نگاهی به گذشته، دریچه‌ای به آینده

 

همایش ملی "عمران، معماری و ادبیات؛ نگاهی به گذشته، دریچه‌ای به آینده" با هدف گردهمایی محققان و پژوهشگران و تبادل دستاوردهای علمی در زمینه‌های تخصصی مشترک و بین رشته‌ای، ترویج تحقیقات بنیادی و کاربردی در زمینه‌های عمران و معماری ایرانی با بهره‌گیری از پشتوانه غنی ادب پارسی، تقویت پیوند علوم فنی با علوم انسانی در راستای شناسایی و پیشرفت ظرفیت‌های پژوهشی، ادغام جلوه‌های فرهنگ، هنر و ادبیات ایرانی با ساختار معماری و عمران معاصر، تبیین و شناخت اصول و معیارهای عمران و معماری ایران در ادب پارسی، نوآوری و خلاقیت در عمران و معماری نوین با بهره‌گیری از آثار ادبی ایران و جهان و نگاهی نو به منظور ارتقاء سطح کیفی عمران و معماری ایرانی در آینه ادبیات برگزار می‌شود.

بر اساس گزارش، تأثیرپذیری مدیریت ساخت بر اجرای پروژه‌های عمرانی – ساختمانی، سازه‌های نوین، معماری پایدار، معماری بومی و بازتاب آن در ساخت‌وسازهای امروزی، تأثیر معماری و شهرسازی بر تحولات فرهنگی جامعه، واکاوی آموزش در معماری و دیدگاه معماران بر خلق فضا، معماری ایرانی در آینه ادبیات فارسی، کاربرد اسطوره‌ها و کهن الگوهای ایرانی در معماری ایران و جهان، نقش ادبیات عامه در ساختار معماری ایرانی، مطالعه تطبیقی ادبیات، معماری و شهرسازی از دیدگاه فلسفه و عرفان، بررسی آثار معماران ادیب و شاعران معمار و عمران، معماری ادبی و نقش آن در گسترش صنعت گردشگری از جمله محورهای این همایش هستند.

همچنین محورهای بخش ویژه عبارت‌اند از: عمران، معماری و ادبیات تخت جمشید، بم، کرمانشاه و … چرا و چگونه!!! ؟؟؟ است.

علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند تا 31 مرداد ماه مقالات خود را به دبیرخانه این رویداد واقع در استان فارس، مرودشت، خیابان ۲۲ بهمن، روبروی پارک پرستار، دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران ارسال کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: ۰۷۱۴۳۳۱۳۴۷۹ تماس حاصل نمایند.

بر اساس این گزارش، همایش ملی "عمران، معماری و ادبیات؛ نگاهی به گذشته، دریچه‌ای به آینده"،  23 آبان ماه سال جاری ( 1397 ) برگزار می‌شود.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: معمار نیوز

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .