فروشگاه چای حباب دار (bubble tea)

مجموعه: پروژه های معماری ، تاریخ انتشار: ۲۱ / ۰۷ / ۱۳۹۷ ، شناسه: ۲۹۳۰ ، بازدید:۳۹۴۸

یک فروشگاه چای حباب دار (bubble tea) که مشتریان خود را توسط سقفی با طراحی منحصر به فرد با تکیه بر رنگ های شاد و روشن جذب می کند.

فروشگاه چای حباب دار (bubble tea)

 

بنجامین فرتارد از گروه طراحی Fretard به تازگی طراحی اولین فروشگاه چای طبیعی در استرالیا را با هدف معرفی کمپانی چای حباب دار مالزی در ناحیه مرکزی تجاری ملبورن، به پایان رسانده است.وی قصد دارد با ایجاد یک فضای بصری محرک، توجه مشتریان را به این فروشگاه که در بزرگترین مرکز حمل و نقل عمومی یعنی ایستگاه راه آهن جنوب ملبورن قرار گرفته است جلب نماید.

 

فروشگاه چای حباب دار (bubble tea)

 

نصب یک سقف کاذب با رنگ های شاد و روشن به شکل نی، که در واقع استعاره از همان نی های رنگی روی درب لیوان چای حباب دار است با استفاده از رنگ های خیره کننده، یک بافت جذاب و جسورانه به طراحی داخلی این فروشگاه اضافه کرده است.

 

فروشگاه چای حباب دار (bubble tea)

 

یک قسمت از این فضای فروشگاهی، شامل یک دیوار با برگ های طبیعی و سبز می باشد که به واسطه آن طبیعت به این مکان منتقل شده است و حس خوبی در فرد ایجاد می کند. این نوع طراحی اشاره به حضور گیاهان سبز در فروشگاه های چای طبیعی در سرتاسر آسیا دارد.

 

فروشگاه چای حباب دار (bubble tea)

 

بر روی دیوار مقابل، کاشی های رنگی نصب شده، در عمل باعث می شوند تا رنگ خنثی کفپوش بتنی به چشم نیاید و مشتریان به سمت کانتر فروشگاه جذب شوند؛ جایی که چشم ها با صمیمیت خاصی با چشم کارکنان فروشگاه و همچنین رنگ های بنفش، سبز آبی و زرد در سقف طراحی شده به شیوه ای جدید تلاقی پیدا می کنند.

 

فروشگاه چای حباب دار (bubble tea)

 

توضیحات: چای حباب دار، یک نوع چای است که اخیرا، محبوبیت فراوانی پیدا کرده و به سرعت در کشور تایوان، رو به گسترش می باشد.در ابتدا فقط در بین دانش آموزان تایوانی محبوبیت داشت اما در حال حاضر، مورد علاقه ی بزگسالان نیز هست. لازم به ذکر است که این چای طعمی شیرین و منحصر به فرد دارد. این چای با عناوین دیگری مانند چای شیر، آب بوبا، چای بوبا و چای شیر حباب دار نیز شناخته می شود و نوشیدنی مخصوص کشور تایوان است که بعنوان چای تاپیوکا نیز معروف است چون گلوله های مرواریدی تاپیوکا، جزء اصلی این چای محسوب می شوند. چای حباب دار حاوی یک چای پایه مانند چای سفید، سبز یا سیاه است که با شیر یا سایر میوه ها مخلوط می شود. از ژله ی میوه ها نیز می توان استفاده کرد. به این مخلوط میتوانید مقداری یخ اضافه کنید تا صاف و یکدست شود.میوه ها و طعم های مختلفی را می توانید در این چای استفاده کنید.

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: contemporist

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (آکادمی رابین)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .