ایده های طراحی مدرسه ابتدایی WeGrow در نیویورک

مجموعه: دیزاین ، تاریخ انتشار: ۲۰ / ۰۸ / ۱۳۹۷ ، شناسه: ۲۹۴۴ ، بازدید:۳۸۴۶

همکاری گروه معماری BIG و WeWork، منجر به ساخت مدرسه ابتدایی WeGrow در نیویورک با هدف ایجاد فضایی برای یادگیری تعاملی و رویکردی آگاهانه به آموزش و پرورش به منظور رشد و شکوفایی روح و ذهن هر چه بیشتر کودکان قرن 21 شده است.

 

مدرسه ابتدایی WeGrow در نیویورک شامل فضاهای مجزا و اختصاصی

 

این مدرسه ،برای کودکانی با گروه سنی بین ۳ تا ۹ ساله طراحی شده و در ساختمان دفتر مرکزی گروه معماری WeWork در محله چلسی منهتن واقع شده که دارای قسمت های مختلفی از جمله چهار کلاس درس، کارگاه های موضوعی انعطاف پذیر، سالن اجتماعات، استودیو های چند منظوره، استودیو هنری، اتاق موسیقی و سالن نمایش و بازی کودکان می باشد.

پارتیشن ها و قفسه های داخلی در مدرسه به نحوی طراحی و چیدمان شده اند ،که فضای کافی برای فعالیت و رفت و آمد کودکان وجود داشته باشد و همچنین امکان ورود حداکثر نور طبیعی از پنجره ها به داخل ساختمان میسر باشد.

 

مدرسه ابتدایی WeGrow در نیویورک شامل فضاهای مجزا و اختصاصی

 

قفسه بندی کتاب ها شامل سه سطح مختلف با امکان دسترسی به کتاب های مختص هر گروه سنی می باشد که با هدف ایجاد حس امنیت و راحتی کودکان و همچنین در نظر گرفتن جنبه های ارتباطی و در عین حال فراهم آوردن فضای دید مناسب برای معلمان جهت مراقبت از کودکان و فعالیت های آنان در هر زمانی ایجاد شده است.

ابرهای آکوستیکی آویزان شده از سقف که از نمد و پشم ساخته شده اند، منعکس کننده الگوهای مختلف طبیعت – اثر انگشت، مرجان ها، مناظر طبیعی و ماه و ... – می باشد و از دیگر نکات جالب توجه می توان به نورپردازی آن توسط لامپ های شرکت Ketra اشاره نمود که رنگ و شدت آن ها بر اساس زمان روز تغییر می کند.

بالشتک ها و ابرهای نمدی موجود در سالن ها می توانند حصارها و دیوارهایی انعطاف پذیر برای محل کار کودک و یا محلی برای ملاقات والدین و معلمان یا والدین و کودکان ایجاد کنند. کودک می تواند در این سالن ها با قطعات نمدی پازل بسازد و یا این که از آن ها به عنوان صندلی راحتی برای زمان یادگیری، استراحت و یا بازی استفاده کند.

 

مدرسه ابتدایی WeGrow در نیویورک شامل فضاهای مجزا و اختصاصی

مدرسه ابتدایی WeGrow در نیویورک شامل فضاهای مجزا و اختصاصی

مدرسه ابتدایی WeGrow در نیویورک شامل فضاهای مجزا و اختصاصی

 

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: contemporist

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (آکادمی رابین)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .