انتشار فراخوان طراحی المان یادبود پلازای هفتم تیر

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۳ / ۰۴ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۱۵۷ ، بازدید:۹۲۰

در پی ایجاد پلازای هفت‌تیر به عنوان یک فضای عمومی به منظور ایجاد پاتوق شهری برای افزایش حضور شهروندان، فراخوان طراحی المان یادبود پلازای میدان هفتم تیر منتشر شد. به گزارش هنر آنلاین ، سازمان زیباسازی شهر تهران در همین رابطه در نظر دارد المان یادبودی متناسب با نام میدان و هماهنگ با ویژگی‌های محیطی و موقعیت شهری مکان موردنظر، طراحی و اجرا کند.

به همین منظور از هنرمندان و طراحان دعوت می‌کند طرح‌ها و ایده‌های خود را تا 26 تیرماه به دبیرخانه فراخوان ارائه کنند.

امکان‌پذیری ارائه طرح به شیوه‌های رایج که گویایی و خوانایی لازم را داشته باشد؛ با توجه به اولویت انتخاب ایده در این مرحله، داشتن ارتباط موضوعی و مفهومی ایده‌ها و طرح‌های ارائه شده با پلازا، در نظر گرفتن شاخص‌های هنر ایرانی- اسلامی در طراحی اثر، در نظر گرفتن ویژگی‌های لازم برای ارتباط بصری و محیطی با فضای تعیین شده به منظور نصب اثر، اصالت طرح و پرهیز از هرگونه کپی برداری از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی از شرایط تأیید طرح بوده و مد نظر داوران قرار می‌گیرد (مسئولیت هرگونه تخلف در این زمینه به عهده پیشنهاد دهنده است)، تأیید نهایی طرح‌ها صرفاً از طریق بررسی ماکت اجرایی، رعایت تناسبات اجرایی طرح با ویژگی‌های فیزیکی و موقعیت شهری پلازا، توجه به زوایای دید مخاطب خارج از پلازا، در نظر گرفتن حضور شهروندان پیاده در محوطه پلازا و نوع ارتباط با اثر، پیشنهاد مکان دقیق قرارگیری اثر در پلازا، در نظر داشتن مبادی متصل یا مرتبط با پلازا شامل خیابان کریم‌خان، خیابان قائم‌مقام، خیابان مفتح جنوبی و بزرگراه شهید مدرس و پیش‌بینی و رعایت موارد ایمنی مورد نیاز از شرایط ارائه طرح عنوان شده است.

گفتنی است، نتایج تا یک هفته پس از زمان داوری از طریق سایت سازمان و پیامک اعلام می‌شود. همچنین خرید طرح منتخب، پس از طی فرآیند کارشناسی اجرایی، قیمت‌گذاری و توافق نهایی با هنرمند و تأمین اعتبارات مورد نیاز انجام شده و ثبت‌نام و پذیرش طرح صرفاً با رعایت تمام موارد یادشده و زمان تعیین شده در ساعات اداری صورت می‌پذیرد.

هنرمندان همچنین می‌توانند برای ثبت‌نام طی مدت مشخص شده، با مراجعه به واحد تأمین طرح مدیریت آثار حجمی و تحویل ارائه طرح پیشنهادی، ارائه توضیح و توجیه طرح پیشنهاد شده، با ارائه رزومه مستند در فراخوان شرکت کنند.

مرکز فعالیت‌های مجسمه سازی تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، کوچه جمالی شرقی، پلاک 12، عمارت عین الدوله به عنوان دبیرخانه این فراخوان معرفی شده است.

انتشار فراخوان طراحی المان یادبود پلازای هفتم تیر , انتشار فراخوان , طراحی المان , یادبود پلازای , هفتم تیر , پلازای هفتم تیر , فراخوان طراحی المان , مرکز فعالیت‌های مجسمه سازی تهران , پاسداران

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: honaronline.ir

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .