درگذشت حمید سهیلی مستندساز باسابقه

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۲ / ۰۷ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۲۲۵ ، بازدید:۹۷۵

حمید سهیلی مستندساز باسابقه از دنیا رفت , سهیلی یکی از شناخته‌شده‌ترین مستندسازان سینمای ایران در حوزه مستند معماری بود. به گزارش هنرآنلاین ، حمید سهیلی مستندساز پیشکسوت روز شنبه در سن 71 سالگی درگذشت.

سهیلی یکی از شناخته‌شده‌ترین مستندسازان سینمای ایران در حوزه مستند معماری بود. او فعالیت خود را از سال 1353 با دستیاری مجموعه‌های تلویزیونی "آتش بدون دود" و "سفرهای دور و دراز هامی و کامی" آغاز کرد. وی سپس به مدت چهار دهه در حوزه مستند مشغول به فعالیت شد و آثار بسیاری در زمینه‌های فرهنگ و هنر ایرانی به تصویر کشید.

از آثار سهیلی می‌توان "به سوی سیمرغ"، "معماری ایرانی"، "رابطه‌های پنهان" و "بافت قدیم شهرهای ایران" اشاره کرد. سهیلی که متولد 1327 بود، در چند سال اخیر به دلیل دیابت در بستر بیماری بود و آخرین فیلمش ساخت مستندی با عنوان "قزوین" بود.

 

 

حمید سهیلی , مستندساز باسابقه , مستندسازان سینمای ایران , مستند معماری , سهیلی , آتش بدون دود , فرهنگ و هنر ایرانی , ستاوین , رابطه‌های پنهان , بافت قدیم شهرهای ایران , معماری ایرانی , اخبار هنر و معماری

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: honaronline

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .