معماری چگونه نماد مؤسسات مد می‌شود؟

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۲ / ۰۵ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۸۴۱ ، بازدید:۳۹۳۰

طراحی فروشگاه‌ها و مؤسسات مد بخشی از رویکرد هویتی این صنعت و تابعی از اقتضائات آن است.

 

معماری چگونه نماد مؤسسات مد می‌شود؟

 

معماری مؤسسات و فروشگاه‌های مد همچون برندهای دیگر تجاری تابعی از اقتضائات و رویکردهای مرتبط با هر کدام از این شاحه ها است. اما مصداق‌های نماد سازی مؤسسات مد در معماری را چگونه می‌توان دریافت؟

فروشگاه مرکزی دیور در سئول توسط "کریستین دپورتز آمپاک" طراحی شده است. هدف معمار، طراحی ساختمانی بوده که نماینده و انعکاس دهنده فعالیت کریستین دیور باشد. به همین منظور سطوح نما همچون بافت پارچه نرم و روشن هستند. این سطوح که با حرکت مواجشان سر به آسمان دارند از فایبر گلاس ساخته شده‌اند؛ حرکت مواج آن‌ها بوسیله چند خط شامل پنجره‌ها و قسمت ورودی قطع شده است.

در این قسمت شهر سئول که ساختمان‌های چهارگوش بسیاری دیده می‌شود، این بنا همانند مجسمه ای در تکریم دیور، عابران را دعوت به ورود می‌کند. ورودی اصلی در کنج ساختمان واقع شده است و به وسیله دو صفحه مشبک به شکل یک قوس مدرن نوک تیز بر آن تأکید شده است.

 

معماری چگونه نماد مؤسسات مد می‌شود؟

فروشگاه مرکزی دیور در سئول

 

ساختمان مرکزی پریمارک دردوبلین، ایرلند توسط "موری اسمیت" طراحی شده است. گروه معماری موری اسمیت توسعه مجدد ساختمان مرکزی پریمارک، شرکت شناخته شده مد در دوبلین را بر عهده گرفت. این پروژه نشان دهنده یک شاهکار معماری در اتصال پیچیده دو ساختمان موجود است. یک ساختمان قدیمی مربوط به اوایل قرن بیستم میلادی و دیگری در دهه ۹۰ میلادی ساخته شده است. این ارتباط از طریق یک راهروی بلند که بین دو بنا ساخته شده، برقرار می‌شود.

این راهروی جدید بصورت یک دهلیز بطول ۱۳ متر در فضایی که قبلاً بعنوان حیاط استفاده می‌شد، ساخته شده است. ارتباط کارکنان از طریق این راهرو به راحتی در مناطق کاری صورت می‌گیرد. گسترش این ساختمان به عنوان یک تحول برای شرکت پریمارک انجام شد. موری اسمیت فضای موجود را تبدیل به یک محیط کاری پویا و نوآورانه برای بیش از ۶۰۰ نفر کارکنان سختکوش پریمارک در قلب مرکز تجاری شهر دوبلین کرد.

پروژه شامل یک منطقه عمومی برای پذیرش و سالن تجارت، یک کافه بزرگ، استودیوهای طراحی، فضاهای متنوع اجتماعی، یک آتلیه عکاسی، محل کار برای بیش از ۶۰۰ کارمند، سالن اجتماعات و یک سالن ورزشی با امکانات جانبی است.

معماری چگونه نماد مؤسسات مد می‌شود؟

ساختمان لویی ویتون در گینزا

 

پروژه نوسازی ساختمان لویی ویتون در گینزا ژاپن توسط " جون آئوکی"انجام شده و در طراحی نمای جدید ساختمان لویی ویتون از شهرت شهر گیبزا بخاطر هنر آرت دکو الهام گرفته شده است. گینزا در قدیم ورودی شهر توکیو بود، در مجاورت منطقه شیمباسی که اولین ایستگاه راه آهن ژاپن به سمت آب‌های آزاد و در نتیجه ارتباط با خارج از کشور در آنجا احداث شد.

آئوکی برای طراحی نما با توجه به سابقه شهر بدنبال طرحی مدرن و نوآورانه بود و در نهایت با الهام از یکی از طرح‌های هندسی بکار رفته در محصولات لویی ویتون و طرح یک کیمونوی سنتی ژاپن، سطح هندسی نما طراحی و اجرا شد. طرح نما به گونه ای است که با توجه به تغییر نور در ساعات مختلف روز، چشم انداز متفاوتی به عابران می‌دهد. در طول شب نیز نورپردازی پشت این طرح‌های هندسی جلوه زیبایی به ساختمان می‌دهد. به‌خاطر فرم متمایز نما، این ساختمان از فواصل دور بخوبی قابل تشخیص است.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .