همایش ملی معماری و شهرسازی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۴ / ۱۰ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۵۱۳ ، بازدید:۷۰۳

توجه به ظرفیت‌های روستایی موجب تسریع در توسعه می‌شود / همایش ملی معماری و شهرسازی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی برگزار شد

دبیر همایش ملی معماری و شهرسازی با محور میراث و مناظر روستایی گفت: با شناسایی ظرفیت های اکوتوریسم، تولید و گردشگری روستایی می توانیم به حفظ میراث ارزشمند کشور و تقویت اشتغال کمک کنیم.  به گزارش هنرآنلاین به نقل از مهر، ششمین همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان با محور میراث و مناظر روستایی در ایران امروز سه شنبه سوم دی‌ماه با حضور اساتید دانشگاه، دانشجویان رشته‌های معماری و شهرسازی، ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی؛ عباس وثیق‌نیا نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی برگزار شد

در این همایش رحیم هاشم‌پور دبیر همایش گفت: در این همایش محورهای مهمی چون آمایش روستایی، اکوتوریسم و روستا، برنامه‌ریزی روستایی، بوم‌شناسی در منظر روستا، تأثیر تکنولوژی در منظر روستا، جغرافیای روستایی و توسعه گردشگری مورد بررسی کارشناسان و سخنرانان قرار می‌گیرد.  وی بیان کرد: همچنین مباحثی چون میراث فرهنگی و آینده روستاها در ایران، فهم منظر روستایی پیش نیازی برای معماری و نقش میراث فرهنگی در توسعه فرهنگ روستایی هم در این همایش بررسی می‌شود.

هاشم پور افزود: ۱۸ آوریل از سوی شورای ایکوموس، روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی نام‌گذاری شده که فرصتی برای اطلاع‌رسانی در خصوص تنوع، آسیب‌پذیر بودن، نیازها، الزامات و مزایای حفاظت از بناها است.  وی یادآور شد: به گفته کارشناسان مناظر روستایی از جمله ثروت‌های بی‌همتای میراث فرهنگی کشورها محسوب می‌شود که باید نسبت به حفاظت و برقراری ارتباط با جوامع آن توجه بیشتری شود.

هاشم‌پور تصریح کرد: دبیرخانه همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان با برگزاری این همایش‌ها تلاش می‌کند در رابطه با چالش‌های موجود در موضوعات معماری و شهرسازی ایران مسیرهای روشنی را اتخاذ کرده و نسبت به تعامل جامعه ایرانی با گذار از سنتی به مدرنیته و مسیرهای توسعه را هموار کند.  دبیر همایش اظهار داشت: امسال دو نهاد علمی و پژوهشی کشوری از جمله ز با این همایش همکاری کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم به رسالت علمی و پژوهشی و تخصصی خود عمل کنیم .

 

همایش ملی معماری و شهرسازی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی , همایش ملی معماری و شهرسازی , دانشگاه بین‌المللی امام خمینی , همایش ملی , معماری و شهرسازی , دانشگاه بین‌المللی , امام خمینی , دبیرخانه همایش , پژوهشکده نظر , دانشگاه هنر تهران ,  رسالت علمی و پژوهشی , رحیم هاشم‌پور , امام خمینی , عباس وثیق‌نیا نایب رئیس سازمان نظام مهندسی , قزوین

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: honaronline.ir

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .