نشست مجازی طراحی و سبک‌شناسی هانس هولاین در موزه آبگینه

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۶ / ۰۲ / ۱۳۹۹ ، شناسه: ۳۸۴۲ ، بازدید:۹۹۶

مدیر موزه آبگینه و سفالینه های ایران گفت: نشست مجازی "طراحی و سبک شناسی هانس هولاین" طراح موزه آبگینه روز شنبه 6 اردیبهشت‌ماه با گفتگوی برخط با امیر‌حسین تبریزی برگزار می‌شود.

 

نشست مجازی طراحی , سبک‌شناسی هانس هولاین , موزه آبگینه , هانس هولاین , وکیل باشی , طراحی و سبک‌شناسی هانس هولاین , واژه آبگینه , نشست های تخصصی , ستاوین

 

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، حمید وکیل‌باشی گفت: هانس هولاین، در طراحی موزه آبگینه از آثار برجسته تاریخی ایران مانند کاخ تچر، ستون‌های تخت جمشید، قوس‌های صفوی و کعبه زرتشت الهام گرفته و با اینکه ویترین‌ها و فضای کلی موزه به صورت مدرن طراحی شده‌اند، اما این طراحی مدرن به فضای کلی ساختمان که بنایی سنتی است آسیب نزده و در هماهنگی کامل با آن قرار دارد.

او خاطر نشان کرد: هولاین شناخت درستی درباره اشیاء حاضر در موزه داشته است و نگاه ما به این مجموعه به عنوان موزه‌ای ملی است. جایی که این بنا قرار گرفته است در هسته اصلی و تاریخی تهران است.

وکیل باشی گفت: هانس هولاین» متولد ۳۰ مارس ۱۹۳۴ در وین، معمار برجسته اتریشی، برنده جایزه پریتزکر در سال ۱۹۸۵، طراح موزه آبگینه و سفالینه در تهران است. او در ۲۴ آوریل ۲۰۱۴ در سن ۸۰ سالگی بر اثر یک بیماری شدید در وین درگذشت.

مدیر موزه آبگینه و سفالینه افزود: علاقه‌مندان برای دریافت لینک نشست مجازی "طراحی و سبک‌شناسی هانس هولاین" می‌توانند واژه آبگینه را به 5000542020 پیامک کنند.

 

نشست مجازی طراحی , سبک‌شناسی هانس هولاین , موزه آبگینه , هانس هولاین , وکیل باشی , طراحی و سبک‌شناسی هانس هولاین , واژه آبگینه , نشست های تخصصی , ستاوین

نشست مجازی طراحی , سبک‌شناسی هانس هولاین , موزه آبگینه , هانس هولاین , وکیل باشی , طراحی و سبک‌شناسی هانس هولاین , واژه آبگینه , نشست های تخصصی , ستاوین  

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .