تشکیل کارگروه ثبت جهانی روستای ابیانه

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۰ / ۰۵ / ۱۳۹۹ ، شناسه: ۳۹۷۳ ، بازدید:۱۰۷۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان به همراه جمعی از مدیران این اداره کل به روستای ابیانه از تلاش به منظور ثبت جهانی این روستای تاریخی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، فریدون اله‌یاری با اعلام این مطلب گفت: روستای تاریخی ابیانه، یکی از مراکز مهم شهرستان نطنز به منظور جذب گردشگران خارجی و داخلی در منطقه است.

او افزود: با توجه به ظرفیت‌های زیاد این روستا از منظر گردشگری و همچنین معرفی آن به مردم جهان، تلاش‌ها به منظور ثبت جهانی این روستا آغاز شده و این اداره کل نیز این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

 

تشکیل کارگروه , ثبت جهانی , روستای ابیانه ,  ابیانه , روستا , مدیرکل میراث‌فرهنگی , گردشگری , صنایع‌دستی , استان اصفهان , روستای تاریخی , فریدون اله‌یاری , ثبت جهانی روستای تاریخی ابیانه , میراث‌فرهنگی

 

اله‌یاری تاکید کرد: به منظور تسریع در این امر می‌بایست هر چه سریع‌تر زیر ساخت‌های مورد نیاز تامین شود و موانع موجود بر سر راه ثبت جهانی این روستای تاریخی نیز رفع شود، که این مهم، همت و تلاش بی‌وقفه مسولان و دوستداران میراث‌فرهنگی منطقه را می‌طلبد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تصریح کرد: شهرستان نطنز، یکی از شهرستان‌های پیشرو و فعال در زمینه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان است، به‌نحوی که با تلاش‌های انجام شده، امکانات و زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان از افزایش چشمگیری برخوردار بوده، لذا به‌طور مثال، در چند سال گذشته شاهد افزایش تخت از 430 تخت به یک‌هزار و 200 تخت در شهرستان به‌منظور اقامت گردشگران، بوده‌ایم.

او گفت: با توجه به موقعیت ویژه این شهرستان و همچنین روستای ابیانه در استان، به منظور رفع موانع و مشکلات و همچنین ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای ثبت جهانی روستای تاریخی ابیانه، کارگروهی باحضور استاندار یا معاونت عمرانی استانداری و مدیران کل استان به منظور بررسی و رفع موانع مذکور و پیگیری مصوبات تشکیل می‌شود.

 

تشکیل کارگروه , ثبت جهانی , روستای ابیانه ,  ابیانه , روستا , مدیرکل میراث‌فرهنگی , گردشگری , صنایع‌دستی , استان اصفهان , روستای تاریخی , فریدون اله‌یاری , ثبت جهانی روستای تاریخی ابیانه , میراث‌فرهنگی

 

حسین یزدانهمر رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نطنز و مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی ابیانه نیز در همین زمینه گفت: در طول سه سال گذشته اعتباری بالغ بر چهارمیلیارد و 905 میلیون تومان ‌در سطح شهرستان ویژه شهرهای نطنز، بادرود، خالدآباد، طرق‌رود و روستای تاریخی ابیانه و روستاهای تابعه شهرستان اختصاص یافته است، که این اعتبارات در راستای حفظ، احیا و مرمت اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی، ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری و آموزش و ترویج صنایع‌دستی اختصاص یافته که از نظر میزان اختصاص در سطح استان، رتبه سوم را دارد.

او افزود: با توجه به پیگیری‌های چند ساله پایگاه میراث‌فرهنگی ابیانه و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و وزارتخانه متبوع، امید است انتظارات دوستداران میراث‌فرهنگی منطقه و مردم محلی، نسبت به قرارگرفتن روستای ابیانه در فهرست میراث جهانی هرچه زودتر محقق شود.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین - کد خبر: 150795

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .