بافت تاریخی شهر سبزوار در معرض تهدید کمیسیون ماده صد شهرداری

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۴ / ۰۶ / ۱۳۹۹ ، شناسه: ۴۰۲۰ ، بازدید:۸۰۵

پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی شهر سبزوار ۱۰ پروژه ساختمان‌سازی را تعطیل و پلمب کرد. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محسن برآبادی گفت: برای نخستین بار در شهر سبزوار با پیگیری پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی این شهر ۱۰ پروژه ساختمان‌سازی تعطیل و پلمب شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار بابیان این مطلب افزود: بر اساس ضوابط بافت تاریخی ارتفاع مجاز برای ساختمان‌های در حال ساخت درون بافت تاریخی شهر سبزوار ۷,۵ متر در دوطبقه است که این ضوابط از سال ۱۳۸۷ به تمام ادارات مرتبط در شهر سبزوار از سوی استانداری ابلاغ ‌شده است.

او ادامه داد: با وجود ابلاغ این ضوابط و لازم‌الاجرا بودن آن، متأسفانه برخی از مالکان با احداث ساختمان‌های چندطبقه و پرداخت جریمه در کمیسیون ماده صد شهرداری بافت تاریخی شهر سبزوار را مخدوش کرده‌اند.

 

بافت تاریخی شهر سبزوار , معرض تهدید , کمیسیون ماده صد شهرداری , بافت تاریخی , شهر سبزوار , معرض تهدید , کمیسیون ماده صد , شهرداری ,  سبزوار ,

 

برآبادی افزود: با پیگیری و مکاتبات فراوان با شهرداری و کمیسیون ماده صد درخواست شد به اسناد ماده ۱۰ قانون حمایت از مرمت و احیای بافت‌های فرهنگی‌تاریخی و کمیسیون‌های موضوع مواد ۱۰۰ و ۹۹ قانون از اخذ جریمه از متخلفان و صدور رأی برای احداث طبقات بیشتر جلوگیری و در صورت تخلف از سوی مالکان حکم به قلع‌وقمع مستحدثات داده شود و در همین راستا ۱۰ پروژه ساختمانی توسط شهرداری تعطیل و پلمب شد تا تصمیم مناسب و قانونی برای آن‌ها گرفته‌شده و رأی صادر شد.

برآبادی ادامه داد: امیدواریم با کمک شهرداری سبزوار و همدلی و مشارکت شهروندان بتوانیم دوباره بافت تاریخی و ارزشمند سبزوار را احیا کنیم. بافت تاریخی شهر سبزوار با ۵۰ اثر ملی ثبت شده و ۱۰۰ اثر شناسایی‌شده شامل مسجد جامع، بازار و محلات مسکونی ۱۸۰ هکتار وسعت دارد.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین کد خبر: 152559

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .