افتتاح پاویون سرپنتین 2017 با میزبانی از معمار آفریقایی‌تبار

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۴ / ۰۴ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۴۲۶ ، بازدید:۲۶۱۳

پاویون سرپنتین 2017 طراحی معمار افریقایی، فرانسیس کِـرِ، در باغ های کنزینگتون لندن افتتاح شد.

 

افتتاح پاویون سرپنتین 2017 با میزبانی از معمار آفریقایی‌تبار

 

پاویون سرپنتین 2017، با میزبانی از دیـِبـِدو فرانسیس کِرِ افتتاح شد. کِرِ معمار آفریقایی است که در برلین و شهر زادگاهش گاندو در بورکینوفاسو فعالیت می‌کند.

طراحی او که در باغ‌های کنزینگتون لندن ساخته اجرا شده از یک سقف گسترده متشکل است که توسط یک فریم فولادی پشتیبانی شده و همچون تاج پوشش یک درخت به نظر می‌رسد.

کِرِ گفته است این طرح از یک درخت گرفته شده که محل مرکزی ملاقات‌های زندگی در گاندو را شکل می‌دهد. یکی از معیارهای انتخاب طراح پاویون سرپنتین، نداشتن یک ساختمان طراحی شده توسط معمار در انگلستان است.

این طرح، از یک درخت الهام گرفته شده که در محل زندگی این معمار به عنوان محل مرکزی ملاقات های اجتماعی شهر گاندو بورکینافاسو بوده است. این طرح ساختاری ست به دنبال اتصال و ارتباط میان بازدیدکنندگان و طبیعت. یک سقف گسترده، که با چارچوب مرکزی فلزی پشتیبانی می شود، تاج یک درخت را تقلید می کند و اجازه می دهد که هوا آزادنه در پاویون جریان یابد در حالی که بازدیدکنندگان را از باران و گرما در امان می دارد.

در بیانیه فرانسیس کِرِ برای این طرح پیشنهادی آمده است:

طرح پیشنهادی پاویون سرپنتین 2017، همچون یک جهان هستی کوچک تصور شده؛ یک ساختار انجمن مدار است میان باغ کنزینگتون که ترکیبی از مراجع فرهنگی کشور من بورکینافاسو با تکنیک‌های ساخت و ساز تجربی خواهد بود. تجربه من از رشد و بزرگ شدن در روستای بیابانی دورافتاده، آگاهی عمیقی از مفاهیم اجتماعی، پایداری و فرهنگی تاثیرگذار بر طرح القا نموده است. من معتقدم معماران توانایی غافلگیری، اتحاد و الهام بخشی را باهم داشته و واسطه‌ی جنبه‌های مهمی از جامعه، اقتصاد و محیط زیست باشند.

در بورکینافاسو، این درخت جایی ست که مردم گرد هم جمع شده و زیر سایه شاخه‌های آن به فعالیت‌های رزمره خود و بازی می‌پردازند. طراحی من برای پاویون گالری سرپنتین دارای یک سقف سایبانی آویزان از فولاد و پوسته ای شفاف برای پوشاندن سازه آن است؛ در حالی که به نور خورشید اجازه ورود به فضا را می‌دهد اما آن را از باران محافظت می‌کند. عناصر چوبی خطوط اصلی سقف، سایه ای پویا در فضاهای داخلی ایجاد می‌کنند. ترکیب ویژگی‌هایی برای ترویج حس آزادی و اجتماعی، همچون سایه‌ی شاخه‌های یک درخت، این پاویون را به مکانی برای جمع شدن مردم و اشتراک گذاری تجارب روزانه خود تبدیل می‌کند.

 

 

احساس باز بودن در معماری من اساسی ست. در پاویون، این امر توسط سیستم دیوارها که متشکل ست از بلوک‌های چوبی پیش ساخته که بر روی مدول های مثلثی با شکاف اندک و دیافراگم‌های میان آن‌ها، حاصل می‌گردد. باز بودنن به محوطه پاویون، سبکی و شفافیت می‌بخشد. ترکیب دیوارهای کِرو به چهار بخش، چهار نقطه دسترسی مختلف در پاویون ایجاد می‌نماید. فاصله میان سقف و دیوارها اجازه می‌دهد که هوا آزادانه در سراسر فضا به گردش درآید.

 

افتتاح پاویون سرپنتین 2017 با میزبانی از معمار آفریقایی‌تبار

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .