استودیو معماری هوبا ، برنده جایزه بین‌المللی ریبا ۲۰۲۱

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۲ / ۱۱ / ۱۴۰۰ ، شناسه: ۴۶۴۱ ، بازدید:۹۶۷

استودیو معماری هوبا برای پروژه ساختمان آجر کهن سرام، جایزه بین‌المللی معمار نوظهور ریبا ۲۰۲۱ را دریافت کرد. به گزارش گروه معماری هنرآنلاین: پروژه طراحی دفتر مرکزی آجر کهن سرام توسط استودیو معماری هوبا در تهران با مسئولیت هومن بالازاده و گروه طراحی پریما جهانگرد، محسن طهماسبی، مصطفی داداش‌پور و بهرام افسری اجرا شده است. این پروژه با رویکرد ایجاد یک ساختار خنثی در مقیاس شهری و یک بیان قابل درک در مقیاس محلی طراحی و اجرا شده است.

هیات عالی داوران جایزه بین المللی ریبا توسط معمار مشهور فرانسوی اودیل دک رهبری می‌شود و اعضا دیگر آن عبارتند از دِولین طراح صحنه انگلیسی، جین گنگ معمار امریکایی و بنیانگذار استودیو گنگ، روسانا هو معمار چینی و گوستاوو اوترابو معمار برزیلی و برنده جایزه بین المللی ریبا در سال ۲۰۱۸ میلادی .

 

پروژه ساختمان آجر کهن سرام , پروژه ساختمان آجر , کهن سرام , استودیو معماری هوبا ، برنده جایزه بین‌المللی ریبا ۲۰۲۱ , استودیو معماری , هوبا ، برنده جایزه بین‌المللی , ریبا ۲۰۲۱ ,

 

داوران ضمن اعطای این عنوان، تحت تأثیر خویشتنداری، ابتکار عمل و ظرافت ساختمان قرار گرفتند که به سفارش شرکت آجرسازی کهن سرام برای طراحی دفتر مرکزی آن‌ها تعیین شده بود.

در بیانیه هیات داوران آمده است: «تصمیم به استفاده از یک ماده واحد برای ایجاد هر دو ساختار خارجی و داخلی منجر به یک ابهام جالب در مورد اینکه چه چیزی جامد است و چه چیزی خالی است، بوجود آورده است. در آب و هوای خشک و آلوده تهران، ساختمان منسجم است و از حفره‌های نما برای تامین نور، تهویه و فضا برای رشد گیاهان استفاده می‌کند. یک طرح نشاط‌آور و الهام‌بخش، این پروژه و همچنین رویکرد مشترک گروه طراحی هوبا به نوآوری، آن‌ها را به عنوان دریافت‌کننده شایسته معمار نوظهور بین‌المللی ریبا ۲۰۲۱ واجد شرایط می‌سازد.»

جایزه بین‌المللی ریبا جایزه‌ای است که موسسه سلطنتی معماران بریتانیا به ساختمان‌‌های سراسر انگلستان و دیگر نقاط جهان اعطا می‌کند.

 

پروژه ساختمان آجر کهن سرام , پروژه ساختمان آجر , کهن سرام , استودیو معماری هوبا ، برنده جایزه بین‌المللی ریبا ۲۰۲۱ , استودیو معماری , هوبا ، برنده جایزه بین‌المللی , ریبا ۲۰۲۱ ,

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین ، کد خبر : 169906

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .