معرفی برنده جایزه معماری میس وندروهه ۲۰۲۲

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۱ / ۰۲ / ۱۴۰۱ ، شناسه: ۴۶۸۵ ، بازدید:۶۸۴

«خانه شهر» دانشگاه کینگستن لندن برنده جایزه معماری میس وندروهه ۲۰۲۲ شد. به گزارش گروه معماری هنرآنلاین , استودیو معماری گرافتون جایزه معماری میس وندروهه ۲۰۲۲ را برای خانه شهر , دانشگاه کینگستن لندن دریافت کرد. وجه تمایزاین اثر، رویکرد مترقی به ساختار آموزشی، ایجاد فضایی دموکراتیک و باز است که به انسجام اجتماعی دامن می‌زند.

این بنا شش طبقه اولین ساختمان دانشگاهی است که تاکنون این جایزه را دریافت کرده و با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز آخرین ساختمان شرکت‌کننده از این کشور خواهد بود. «خانه شهر» به عنوان رابط بین جمعیت دانشجویی در دانشگاه کینگستون و جامعه محلی یک فضای مدنی جدید ایجاد می‌کند که یادگیری را تسهیل، مشارکت را تشویق و احساس تعلق را نیز تقویت می‌نماید.

 

معرفی برنده جایزه معماری میس وندروهه ۲۰۲۲

 

در فضای داخلی، حفره‌ها و راه پله‌ها عملکردهای مختلف را به هم پیوند می‌دهند و تجربه متنوعی را ایجاد می‌کنند که در نتیجه فعالیت‌ها نیز در هم آمیخته می‌شوند. نما «خانه شهر» دانشگاه کینگستن برای مطابقت با ساختمان کناری با سنگ بازسازی شده و ستون‌ها با فاصله در جلو نما با پنجره‌های آجری تکمیل شده است.

هیات داوران در اعلامیه خود از ادغام فضاهای متضاد، استودیو رقص،کتابخانه و همچنین پویایی حاصله تقدیر کردند. «خانه شهر» که از میان فهرستی متشکل از ۵۳۲ اثر از ۴۱ کشور انتخاب شده است. این بنا پیش از این برنده جوایز متعدی از جمله جایزه ریبا استرلینگ ۲۰۲۱ و جایزه جنوب غربی لندن شده بود.

جایزه میس وندروهه هر دو سال یکبار از طرف بنیاد میس وندروهه و اتحادیه اروپا به برترین کارهای معماری که حداقل ۲ سال از اجرا یشان در اروپا می‌گذرد، تعلق می‌گیرد. این بنیاد از طرف ۱۵ موسسه معماری و یک کمیته متشکل از ۳۱ کارشناس از کشورهای مختلف پشتیبانی می‌شود. هدف از تشکیل این بنیاد تولید معماری با کیفیت بالا، توسعه ایده‌ها، نوآوری و فناوری‌های جدید در این عرصه است.

 

برنده جایزه معماری میس وندروهه ۲۰۲۲ , جایزه معماری میس وندروهه , استودیو معماری گرافتون

 

برنده جایزه معماری میس وندروهه ۲۰۲۲ , جایزه معماری میس وندروهه , استودیو معماری گرافتون

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین , کد خبر: 172217

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .