ساختمان تازه بانک مرکزی کویت , یک آسمانخراش ۳۰۰ متری

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۰ / ۰۴ / ۱۴۰۱ ، شناسه: ۴۷۲۳ ، بازدید:۱۸۱۷

گروه معماری فاستر و شرکا دفتر مرکزی بانک ملی کویت را کامل کردند. این آسمانخراش ۳۰۰ متری با حضور متمایز در میان ساختمان‌های شرق و منطقه مالی رو به رشد کویت طراحی شده است. به گزارش گروه معماری هنرآنلاین , هدف مالکین برج جدید از گرد هم آمدن همه کارمندان بانک زیر یک سقف، هم‌افزایی و بهبود رفاه کارکنان است. این طراحی ویژگی‌های آگاهانه محیطی و نوآوری ساختاری را ترکیب می‌کند و یک معماری غیرفعال با صرفه‌جویی در مصرف انرژی ارائه می‌کند که از دفاتر در برابر شرایط آب و هوایی کویت محافظت کند. 

 

بانک مرکزی کویت , آسمانخراش , کویت , گروه معماری فاستر و شرکا , فاستر , نورمن فاستر , بانک ملی

 

۶۳ طبقه همگی با لابی‌های آسمانی مشخص شده‌اند و فضاهای گردهمایی‌ها و جلسات را برای کارکنان فراهم می‌کنند. با ورود به ساختمان، یک لابی به ارتفاع ۱۸ متر در پایه برج، کارمندان و بازدیدکنندگان را به داخل دعوت می‌کند. طبقه ۱۸ دارای یک رستوران با ارتفاع دوگانه و طبقه ۱۹ دارای یک سالن ورزشی مدرن و منحصربه‌فرد دیده می‌شود.

مجموعه‌ای از پره‌های بتنی در امتداد مسیر خورشید یکپارچه شده‌ و در تمام ارتفاع برج امتداد یافته‌اند که پشتیبانی ساختاری و سایه‌اندازی را فراهم می‌کنند. این طرح فضای کف را در طبقات بالا با باریک کردن صفحات کف به سمت داخل و پایه به حداکثر می‌رساند. با استفاده از اقدامات غیرفعال و فعال برای کاهش مصرف آب، مصرف انرژی به حداقل می‌رسد و کیفیت هوای داخل برج بهبود می‌یابد.

 

بانک مرکزی کویت , آسمانخراش , کویت , گروه معماری فاستر و شرکا , فاستر , نورمن فاستر , بانک ملی

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین , کد خبر: 174511

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .