پنج رویداد معماری در اروپا , هفته طراحی پاریس تا جشنواره فیلم معماری

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۶ / ۰۶ / ۱۴۰۱ ، شناسه: ۴۷۶۴ ، بازدید:۶۹۲

پنج نمایشگاه معماری و طراحی به شکل فیزیکی درفصل پاییز در قاره اروپا برگزار می‌شود.به گزارش گروه معماری هنرآنلاین ،  رویدادهای معماری و طراحی در کشورهای مختلف بهترین مکان برای تبادل اطلاعات جدید و دستاوردهای این فن است. این برنامه‌ها راهی جدید برای کسب تجارب جدید در مقیاسی جهانی برای معماران، طراحان خواهد بود.

 

پنج رویداد معماری , اروپا , هفته طراحی پاریس , جشنواره فیلم معماری , فیلم معماری , هفته طراحی استکهلم , هفته طراحی پاریس , هفته طراحی لندن , جشنواره فیلم Arquiteturas

 

در این گزارش به بررسی پنج رویداد که در ماه جاری برگزار می‌شود، می‌پردازیم.

 

هفته طراحی استکهلم

هفته طراحی استکهلم پس از دوسال وقفه به علت کووید -۱۹ پاییز امسال به شکل حضوری برگزار می‌شود. این نمایشگاه برندهای جدید و شناخته شده را به نمایش می‌گذارد که توسط سبک‌شناسان Kråkvik & D'Orazio مدیریت می‌شود. مرکز اصلی جشنواره در فروشگاه بزرگ NK خواهد بود که به صورت سنتی با رویدادهای جانبی متنوعی نظیر نمایشگاه‌ها متنوع، کارگاه‌ها و سخنرانی‌های مختلف به منظور ارتقاء تجربه برای بازدیدکنندگان طراحی شده است. هفته طراحی استکهلم به طور سنتی در ماه فوریه برگزار می‌شود ولی در سال ۲۰۲۳ در کنار نمایشگاه مبلمان و نور استکهلم میزبان مخاطبان خواهد بود. این دوره شامل پیش نمایشی از نمایشگاه مبلمان و نور استکهلم۲۰۲۳ است.

هفته طراحی استکهلم در نقاط مختلف استکهلم در فاصله کمی از یکدیگر برگزار می‌شود. این رویداد از ۵ تا ۱۱ سپتامبر برگزار می‌شود.

 

پنج رویداد معماری , اروپا , هفته طراحی پاریس , جشنواره فیلم معماری , فیلم معماری , هفته طراحی استکهلم , هفته طراحی پاریس , هفته طراحی لندن , جشنواره فیلم Arquiteturas

 

هفته طراحی پاریس

در هفته طراحی پاریس، نمایشگاه دوسالانه طراحی و دکوراسیون داخلی Maison&Objet بزرگترین رویداد در طول جشنواره است که بیش از ۳۰۰۰ برند را به نمایش می‌گذارد. در حالی که Maison&Object به مدت چهار روز از ۸ تا ۱۲ سپتامبر اجرا می شود. این هفته طراحی در مناطق مختلف از جمله خیابان اُپِرا، میدان کنکورد، اِتوال، ریوگاش،  کاخ رویال، مارا و باستیل میزبان بازدیدکنندگان است.

از برنامه‌های جانبی این جشنواره به کارگاه‌های مختلف، تورهای متنوع ، سخنرانی‌ها و دورهمی‌های تخصصی می‌توان اشاره کرد. هرساله طراحان، معماران، دکوراتورها و طراحان مد از سراسر جهان در این رویداد شرکت می‌کنند. هفته طراحی پاریس ۸ تا ۱۷ سپتامبر برگزار می‌شود.

 

دوسالانه معماری تالین

 ششمین دوسالانه معماری تالین با موضوع «خوراکی یا معماری متابولیسم» از ماه سپتامبر کار خود را آغاز می‌کند. نسخه امسال علاوه بر بررسی استراتژی‌های معماری برای تولید محلی و خودکفایی، راه‌های استفاده مجدد از زباله‌های ناشی از محیط‌های شهری را بررسی می‌کند. دوسالانه تالین با کیوریتوری لیدیا کالیپولیتی و آرتی مارکوپولو، با همکاری مشاور محلی ایوان سرگئیف و دستیار کیوریتور، سونیا سوبرینو رالستون برگزار می‌شود. این برنامه احتمالاتی را که فرآیندهای متابولیک طبیعی می‌توانند برای شهرها و ساختمان‌ها به هنگام انتقال به حوزه معماری به ارمغان بیاورند، بازتاب می‌دهد. دوسالانه معمار تالین از۷سپتامبر تا ۲۰نوامبرمیزبان مخاطبان است.

 

پنج رویداد معماری , اروپا , هفته طراحی پاریس , جشنواره فیلم معماری , فیلم معماری , هفته طراحی استکهلم , هفته طراحی پاریس , هفته طراحی لندن , جشنواره فیلم Arquiteturas

 

هفته طراحی لندن

امسال بیستمین دوره جشنواره طراحی لندن در پایتخت انگلستان برگزار می‌شود. این جشنواره ترکیبی بیش از ۳۰۰ رویداد در ۱۲ منطقه طراحی از جمله نمایشگاه، گفتگو، کارگاه و استودیوهای باز را برگزار می‌کند. امسال موزه ویکتوریا و آلبرت میزبان مجموعه‌های از اینستالیشن‌‌ها و نمایشگاه‌ها مختلف است. رویدادهای سال های گذشته شاهد حضور ۶۰۰هزار بازدیدکننده از بیش از ۷۵ کشور بوده است. جشنواره طراحی لندن از ۱۷ تا ۲۵ سپتامبر میزبان مخاطبان است.

 

جشنواره فیلم Arquiteturas

نهمین دوره جشنواره فیلم Arquiteturas در مکان های مختلف شهر پورتو پرتغال برگزار می‌شود. این جشنواره فیلم معماری با موضوع «آهسته» بر کاهش معماری تمرکز دارد.

جشنواره فیلم Arquiteturas  از چهار برنامه تشکیل شده است: رسمی، موسسه مهمان، رقابت و برنامه تجربی. این رویداد به بررسی چگونگی دیدن، شنیدن و بحث درباره شیوه‌های اجتماعی و زیست محیطی می‌پردازد.

این اولین سالی است که این جشنواره در پورتو برگزار می شود و هر هشت رویداد قبلی در لیسبون متمرکز بوده است. جشنواره فیلم Arquiteturas از ۲۷ سپتامبر تا ۱ اکتبر میزبان بازدیدکنندگان است.

 

پنج رویداد معماری , اروپا , هفته طراحی پاریس , جشنواره فیلم معماری , فیلم معماری , هفته طراحی استکهلم , هفته طراحی پاریس , هفته طراحی لندن , جشنواره فیلم Arquiteturas

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین : کد خبر: 176301

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .