درگذشت یوجین کوهن ، معمار برجسته آمریکایی

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۴ / ۱۲ / ۱۴۰۱ ، شناسه: ۴۸۶۷ ، بازدید:۵۲۴

یوجین کوهن، معمار برجسته آمریکایی پس از یک سال مبارزه با سرطان در سن ۹۲ سالگی درگذشت. به گزارش هنرآنلاین ، به نقل از سایت معماری آرک دیلی یوجین کوهن معمار برنده AIA روز پنج‍شنبه از دنیا رفت. او دفتر معماری «کوهن پدرسون فاکس» معروف به KPF را به همراه شرکای خود ویلیام پدرسون و شلدون فاکس در سال ۱۹۷۶تاسیس کرد. او به دلیل توانایی‌اش در یافتن راه‌حل‌های خلاقانه و ایجاد اجماع بین طراحان و توسعه دهندگان از طریق درک او از رابطه بین معماری و تجارت معروف است.  همچنین یوجین کون سال‌ها در دانشگاه هاروارد، کلمبیا، و پنسیلوانیا تدریس می‌کرد.

یوجین کوهن به مدت بیش از ۴۰ سال ریاست KPF  را بر عهده داشت  او از طریق این استودیو معماری در طراحی شش برج از بلندترین برج‌های جهان، از جمله «مرکز مالی جهانی شانگهای» و «مرکز تجارت بین‌المللی هنگ کنگ» شرکت کرد و  ترمینال‌های فرودگاهی را در بوفالو، فیلادلفیا و ابوظبی به همراه پروژه های بزرگی مانند هادسون یاردز و وان واندربیلت در نیویورک و کاونت گاردن در لندن را طراحی کرد.

 

یوجین کوهن ، معمار برجسته آمریکایی , معمار آمریکایی , کوهن پدرسون فاکس , KPF , سایت معماری آرک دیلی , رویداد های معماری , اخبار معماری,

 

یوجین کوهن در سال ۱۹۳۰ در فیلادلفیا به دنیا آمد و در دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل کرد. او مدتی برای وینسنت کلینگ و ولتون بکت کار کرد.

در سال ۲۰۱۹، یوجین کوهن خاطرات خود را  با کلیفورد پیرسون نوشته شده بود، منتشر کرد. این کتاب با عنوان «دنیای طراحی: داستان یک شرکت معماری جهانی» مجموعه‌ای از داستان‌های جذاب درباره ساختمان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های معماری را بیان می‌کند و درس‌هایی درباره رهبری تجاری و نوآوری در طراحی ارائه می‌دهد.

در سال ۲۰۱۱  نمایشگاهی از نقاشی‌های آبرنگ در هنگ کنگ ارائه کرد که نشان از عشق او به هنر و روحیه خلاقانه‌اش بود.

 

یوجین کوهن ، معمار برجسته آمریکایی , معمار آمریکایی , کوهن پدرسون فاکس , KPF , سایت معماری آرک دیلی , رویداد های معماری , اخبار معماری,

 

یوجین کوهن ، معمار برجسته آمریکایی , معمار آمریکایی , کوهن پدرسون فاکس , KPF , سایت معماری آرک دیلی , رویداد های معماری , اخبار معماری,

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین , کد خبر: 180331

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .