فیلیس لمبرت معمار و منتقد کانادایی برنده جایزه آدا لوئیز هاکستبل ۲۰۲۳

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۹ / ۱۱ / ۱۴۰۱ ، شناسه: ۴۸۳۹ ، بازدید:۴۰۸

فیلیس لمبرت معمار و منتقد کانادایی برنده جایزه آدا لوئیز هاکستبل ۲۰۲۳ معرفی شد. به گزارش گروه معماری هنرآنلاین: فیلیس لمبرت، معمار و منتقد کانادایی جایزه آدا لوئیز هاکستبل ۲۰۲۲ را برای همکاری در معماری و افزایش شهرت زنان در معماری دریافت کرد. این جایزه به افرادی تعلق می‌گیرد که تاثیری برجسته‌ در معماری و ساخت محیط به جای می‌گذارند.

لمبرت از طریق مرکز معماری  CCA به یک فعال مدنی در مونترال تبدیل شد و از احیای محله‌ها، ساخت مسکن کم درآمد و دموکراتیزه کردن روند برنامه‌ریزی شهری حمایت کرد. در سال ۲۰۱۴ جایزه شیر طلایی ونیز برای یک عمر دستاورد به او اعطا شد.

 

فیلیس لمبرت , معمار , منتقد کانادایی , برنده جایزه آدا لوئیز هاکستبل , ۲۰۲۳ , مجله انگلیسی , منتقد معماری

 

جایزه آدا لوئیز هاکستبل به افتخار منتقد معماری آدا لوئیز هاکستیبل، دریافت کننده اولین جایزه پولیتزر برای نقد در سال ۱۹۷۰ نامگذاری شده است. هاکستبل که به عنوان یکی از قدرتمندترین صداها در معماری اواسط قرن آمریکا شناخته می‌شود که از حفظ آثار شهری حمایت می‌کرد. این جایزه توسط مجله انگلیسی Architects’ Journal به صورت سالانه و به عنوان بخشی از مجموعه جوایز W که در گذشته به عنوان جوایز زنان در معماری شناخته می‌شد، اهدا می‌شود. این جایزه به افرادی تعلق می‌گیرد که تاثیری برجسته‌ در معماری و ساخت محیط به جای می‌گذارند.

مونا حاتوم، هنرمند فلسطینی_بریتانیایی برنده سال ۲۰۲۲ جایزه آدا لوئیز هاکستبل بود. از برندگان قبلی این جایزه می‌توان به بئاتریس کولومینا نویسنده اسپانیایی و هلن بینه عکاس سوئیسی اشاره کرد.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین , کد خبر: 179424

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .