گرامیداشت روزجهانی معماری

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۴ / ۰۷ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۰۱۴ ، بازدید:۴۸۶۵

اتحادیه جهانی معماران UIA نخستین دوشنبه ماه اکتبر را به عنوان روز جهانی معماری نامگذاری کرده است. جامعه بین المللی برنامه ریزان شهری و منطقه ای ISOCARP نیز هشتم نوامبر را روز جهانی شهرسازی نامیده است. این امر همه ساله مجالی فراهم می­ کند تا موضوعات گوناگون پیرامون معماری و شهرسازی مورد بررسی و تبادل­ نظر قرار گیرد. از این رو لازم است تا در یک حرکت پیوسته، توجه به این موضوع­ های مهم، را سال به سال افزایش داد تا بتوانند جایگاه واقعی خود را بیابند.

روزجهانی معماری

ستاد گرامیداشت روز جهانی معماری و شهرسازی ، همگام با سایر کشورهای دنیا و با رویکردی علمی، ضمن در نظر گرفتن نقش مهم مراکز علمی در ارتقای سطح دانش و فرهنگ جامعه، رئوس فعالیت های ستاد را بر بسیج و به کارگیری پتانسیل های موجود در مراکز فوق بنا نهاده است و با درک این ضرورت، اقدام به برگزاری برنامه هایی نظیر: سمینار، کارگاه آموزشی و نمایشگاه عملکرد و توانمندی های بخش دولتی، عمومی غیردولتی ، تعاونی و خصوصی در ظرف زمانی یک ماه و در سی و یک استان کشور کرده است. 

اتحادیه بین المللی معماران (UIA) تصمیم گرفته ، رویداد امسال را به موضوع " معماری، ساختمان، اقلیم " اختصاص دهد.جامعه بین المللی برنامه ریزان شهری و منطقه ای ( ISOCARP ) نیز تصمیم گرفته ، رویداد امسال روز جهانی شهرسازی را به موضوع " شهرها ، جهان را نجات می دهند ، بیائید از نو برنامه ریزی کنیم" ؛ اختصاص دهد.

گرامیداشت روزجهانی معماری

 امروزه جهان درحال تجربه کردن بحران‌های بی‌سابقه و به‌طور هم‌زمان است؛ بحران‌های محیط زیستی، آب و هوایی، اقتصادی، اجتماعی که ما را مجبور می‌کنند تا به صورت اضطراری در بسیاری از عوامل در هر بخش تجدیدنظر کنیم.هر پروژه جدید فرضیه‌های جدیدی را ایجاد می‌کند؛ مشتری جدید، سایت جدید، شرایط آب و هوایی جدید، برنامه‌های جدید و کاربران جدید توسط راه‌حل‌های مرتبط برای شرایط جدید ، وظیفه (حرفه) روزانه معمار و محیط‌های شهری با پدیده‌های حاشیه‌نشینی و مهاجرت و اشتغال، تغییر شکل شهرها و مجموعه‌های خوابگاهی و عدم رشد متناسب فضاهای عمومی شهری.تجدیدنظر و پیدا کردن پاسخ‌های نوآورانه این فرصت را برای معماران و برنامه ریزان شهری به عنوان موتور محرکه این مجموعه پیچیده فراهم می کند تا استعدادهای خود را برای توسعه‌های جدید فنی، زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی و ارائه راه‌حل‌های زیباشناسانه به عنوان معمار نشان دهند.

گرامیداشت روزجهانی معماری

 همگام با آماده شدن حکومت های ملی  سراسر کره زمین برای COP 21 ، مذاکرات مربوط به معاهده بین‌المللی مربوط به شرایط اقلیمی جهان که در اواخر امسال برگزار می‌شود، اتحادیه بین‌المللی معماران نیز با سازمان‌های معماری منطقه‌ای و کشوری، به منظور پر رنگ کردن نقش اساسی معماری، طراحی و برنامه‌ریزی شهری در انتشار گازهای گلخانه‌ای مربوطه همراه خواهد شد.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: Arud.ir

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .