یک پروژه ایرانی در میان بهترین‌های معماری 2015

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۲ / ۱۰ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۳۳۹ ، بازدید:۴۴۲۲

یک پروژه معماری از ایران در فهرست بهترین‌های معماری سال 2015 آرک‌دیلی قرار گرفت.

پروژه مسکونی کهریزک از استودیو معماری کات در فهرست بیست پروژه برتر معماری نشریه معتبر آرک‌دیلی قرار گرفته است. مهدی کامبوزیا معمار این پروژه است که پیش از این نیز در بخش ساختمان‌های مسکونی جایزه معماری آسیا 2015، همچنین جایزه معمار 94 عنوان پروژه برتر را به خود اختصاص داده بود.

پروژه مسکونی کهریزک در جنوب غرب شهر تهران واقع شده که به علت رشد فزاینده به تازگی تبدیل در بافت شهری تهران ادغام شده است. این پروژه طرحی منحصربه فرد و جالب توجه دارد؛ هدف کارفرمایان در جهت بهبود شرایط زندگی در کهریزک، ایجاد انگیزه و ارائه راه حل مناسب، طراحی یک ساختمان مسکونی با ویژگی‌های منطقه ای و آب و هوای این شهر بوده است. در طراحی این ساختمان، گونه شناسی و سبک زندگی ساکنین این منطقه در نظر گرفته شده است.

 

یک پروژه ایرانی در میان بهترین‌های معماری 2015 , پروژه مسکونی کهریزک , استودیو معماری کات , معماری , نشریه معتبر , آرک‌دیلی , کهریزک , کات , ستاوین

 

فهرست پروژه‌های برتر سال از نگاه آرک‌دیلی

پروژه‌هایی که در فهرست این نشریه به عنوان آثار برتر معماری سال برگزیده شده‌اند، طیف گسترده ای از معماران شناخته شده چون سانا، دیلر اسکوفیدیو + رنفرو و آ اِم اِی و یا معماران تازه کاری چون اسکولپ [آی تی] و تروپیکال اسپیس و طیف گسترده تری از کاربری‌هایی چون خانه‌های چندخانواری و اسپا تا کلیساهای کوچک همراه با تعداد کمی پروژه‌های مسکونی خصوصی را در بر می‌گیرد.

 

یک پروژه ایرانی در میان بهترین‌های معماری 2015 , پروژه مسکونی کهریزک , استودیو معماری کات , معماری , نشریه معتبر , آرک‌دیلی , کهریزک , کات , ستاوین

 

کلیسای روبان از معماران ناپ، مشبک از آ اِم اِی، خانه شهری از اسکولپ"آی تی"، خانه ترمیتاری از تروپیکال اسپیس، آشیانه ما از کالج طراحی محیط زیست یو سی برکلی و کنگو کوما، خانه سایگون از a21studio، خانه 1014 از معماران H، خانه ساو میل از استودیو ارچیر، سرپناه VIPP از VIPP، اسپا نمن از استودیو طراحی میا، خانه عبور بلوط از والکر ورکشاپ، خانه ای با یک دیوار از کریستین کرز، پروژه مسکونی کهریزک از استودیو CAAT، خانه چای در هوتونگ از آرک استودیو، موزه تاریخ طبیعی شانگهای از پرکینز + ویل، پل بی نهایت از جوو و پولوسگارد، آنتی ویلا از برادهابر + آمد و اشنایدر، موزه براد از دیلر اسکوفیدیو + رنفرو، دیوار بزرگ دبلیو اِی از لوئیجی روسلی و بالاخره مزارع گریس از معماران سانا این فهرست بیست تایی را تشکیل می‌دهند.

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .