گامی در راستای نقادی بهتر در عرصه معماری , فراخوان جایزه ملی نقد معماری ایران منتشر شد

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۰ / ۰۵ / ۱۳۹۷ ، شناسه: ۲۸۶۱ ، بازدید:۱۴۵۴

با حمایت مؤسسه فرهنگی هنری هنر معماری و با هدف ارتقای فرهنگ نقد در بین جامعه معماری ایران، جایزه ملی نقد معماری ایران برگزار می‌شود.

 

گامی در راستای نقادی بهتر در عرصه معماری , فراخوان جایزه ملی نقد معماری ایران منتشر شد

 

در تعریف این جایزه آمده است: با هدف تشویق، ایجاد انگیزه‌ درونی و الگوسازی برای رقابت سالم در بین منتقدین و نظریه‌پردازان و دانشجویان معماری، جایزه ملی نقد معماری ایران در دومین دوره‌ متوالی برگزار می‌شود. نقدهای ارسالی محدودیتی در سبک، محتوا، تعداد صفحات و نوع نظریه‌ مطرح شده ندارند اما باید دارای ادبیات انتقادی باشند.

روشنگری و پژوهش در قلمروی معماری سنتی ایران، نقد معماری معاصر ایران(وضعیت موجود، نقد آن، ارائه‌ی راهکار و یا حتی ارائه‌ی معیار برای سنجش، ارزیابی یک جریان یا اثر معماری)، پژوهش انتقادی متمایز در عرصه‌ی معماری جهان، تبیین وضعیت ما نسبت به جهان، جهت‌گیری آینده از جمله محورهای پیشنهادی دبیرخانه به شرکت‌کنندگان پیرامون نقدنویسی است.

لازم به ذکر است، شرکت‌کنندگان این بخش می‌توانند از اقشار مختلف، استادان دانشگاه، دانشجویان و جامعه‌ حرفه‌ای معماران و شهرسازان باشند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

همچنین، نقدها می‌توانند در نشریات مکتوب مختلف و یا رسانه‌های دیجیتال و خبرگزاری‌ها پیش از این منتشر و یا هیچ جایی(به هر دلیل) تاکنون منتشر نشده باشد. هیئت داوران در این زمینه محدودیتی قائل نیستند. نقدنامه‌ها حتی می‌توانند منحصراً برای این دوسالانه نوشته شده باشند.

شرکت‌کنندگان این بخش ملزم به ارسال مقالات خود در قالب فرمت (docx) در برنامه‌ی ورد آفیس(Word Office) و یا پی دی اف(PDF) هستند. دریافت این آثار تنها و تنها از طریق لوح فشرده است اما پرینت نمودن فرم ثبت‌نام در دوسالانه و پر کردن کامل آن برای شرکت‌کنندگان این بخش نیز همچون تمامی بخش‌های دوسالانه و ارسال کپی کارت ملی ایشان همراه با فرم و لوح فشرده الزامی است. لطفاً قوانین عمومی دوسالانه را نیز مطالعه نموده و در نظر داشته باشید. مستحضر باشید که این جایزه در ضمن برنامه‌ی جامع سومین دوسالانه ملی معماری، شهرسازی و طراحی داخلی ایران برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، محسن اکبرزاده، سیامک پناهی، محمدعلی مرادی و پرستو پوروحیدی داوران این مسابقه هستند.

کلیه‌ آثار منتخب این بخش مفتخر به دریافت تقدیرنامه از دبیرخانه و هیئت داوران می‌شوند.

چاپ آثار در کتاب جامع دوسالانه، چاپ آثار در فصلنامه‌ی هنرمعماری(ویژه‌نامه‌ی دوسالانه)، انتشار آثار در پورتال رسمی دوسالانه و عضویت افتخاری نویسندگان در آکادمی بین‌المللی منتقدین و نویسندگان نیز از دیگر بخش‌های جوایز این دوسالانه به شمار می‌رود.

به منظور تشویق و تقدیر از منتقدین به نفر نخست منتخب هیئت داوران بیست میلیون ریال، نفر دوم، پانزده میلیون ریال و نفر سوم: ده میلیون ریال و تقدیر ویژه‌ی هیئت داوران در صورت تشخیص هر نقدنامه: پنج میلیون ریال اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در این رویداد می‌توانند تا ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ آثار خود را به دبیرخانه این دوسالانه در موسسه هنر معماری، واقع در خیابان شهید مفتح شمالی، پایین‌تر از خیابان شهید مطهری، خیابان زهره، خیابان قابوس‌نامه، پلاک 1، طبقه همکف، واحد 6 ارسال کنند.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .