12 نکته درباره رم کولهاس که نمی‌دانستید . . .

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۹ / ۱۱ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۴۶۱ ، بازدید:۵۶۶۸

وب‌سایت پرمخاطب آرک دیلی نکته‌های ناگفته ای درباره یکی از مشهورترین معماران حال حاضر جهان منتشر کرد.

 

رم کولهاس , معماران , آرک دیلی , وب‌سایت , وب سایت معماری , معماری ,  Rem Koolhaas , United Nude , معمار مطرح , ستاوین

 

در بین پربیننده‌ترین اخبار وب‌سایت آرک دیلی، متنی با عنوان "12 نکته درباره رم کولهاس که نمی‌دانستید" به چشم می‌خورد.

1 - در دوران جوانی با "یان دی بانت" کارگردان سینما که بعدها دو فیلم Speed و Twister را کارگردانی کرد، همکاری می‌کرد.

2 - کولهاس اشتیاقش برای معمار شدن را در سخنرانی که در سن 24 سالگی برای گروهی از معماران در دانشگاه دلف انجام داده بود، اعلام کرد.

3 - در کلکسیون طرح و معماری موزه‌ی هنرهای مدرن نیویورک (MoMA's Architecture) طرح‌های فارغ التحصیلی رم کولهاس پرمخاطب‌ترین بخش این مجموعه هستند.

4- بیشترین تجربه رم کولهاس در کدام نوع کاربری است؟ هتل! وی در مصاحبه ای که با مجله نیویورک تایمز داشته است از هیجانش برای طراحی هتل‌ها صحبت می‌کند.

5 - رم کولهاس مؤسس کمپانی مشهور کفش United Nude، رم کولهاس معمار نیست و برادرزاده اوست.

6 - در مستند یاداشت های روزانه‌ی یک معمار نامتعارف (Diary of an Eccentric Architect) می‌توان صحنه‌ی ملاقات بین رم کولهاس و و فیلیپ جانسن را مشاهده کرد.

7 - وقتی کودک بود در جاکارتا پایتخت اندونزی زندگی می‌کرد.

 

رم کولهاس , معماران , آرک دیلی , وب‌سایت , وب سایت معماری , معماری ,  Rem Koolhaas , United Nude , معمار مطرح , ستاوین

 

8 - در سال 2003 سردبیر میهمان یک شماره از مجله‌ی Wired Magazine بود. در آن شماره به مقاله‌ی معروف Delirious New York پرداخت.

9 - وقتی که در سال 1995 شغل استادی را در دانشگاه هاروارد پذیرفت، شرطش این بود که دروس طراحی تدریس نکند.

10 - او اعتقاد دارد که مسولیت پذیر نیست و این را به عنوان یک ارزش می‌داند. رم کولهاس: "به هیج وجه به پول و مسائل اقتصادی فکر نمی‌کنم و به عنوان یک معمار این مسدله را یک نقطه‌ی قوت می دانم. به این دلیل به من اجازه می‌دهد بی مسئولیت بوده و خود را وقف معماری کنم."

11 - AMO که اتاق فکر شرکت OMA است، پس ازقرارداد Universal Studios (کمپانی مشهور فیمسازی) شکل گرفت که در آن Universal Studios از OMA خواست که دفتر مرکزی آن‌ها را طراحی کند.

12 - فرانگ گهری معمار مطرح و شناخته شده، در مقاله ای که در The New York Times Magazine منتشر کرد اعلام کرد: "اعتقاد دارد که رم کولهاس یکی از بزرگ‌ترین متفکرین زمانه‌ی ماست".

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین , آرل

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .