آکادمی معماری کودکان و نوجوانان موضوع گفتمان هنر و معماری

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۴ / ۰۵ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۸۶۶ ، بازدید:۲۷۷۷

دویست و چهاردهمین گفتمان هنر و معماری که به معرفی آکادمی معماری کودکان و نوجوانان می پردازد.

 

آکادمی معماری کودکان و نوجوانان موضوع گفتمان هنر و معماری

 

مطالعات و پژوهش های انجام شده در مورد کودکان، نشان می دهد که آموزش معماری در سالهای اولیه زندگی کودک، می تواند نقش به سزایی در رشد و شکوفایی استعدادهای وی ایفا نماید. زمانی که مغز او آماده یادگیری است و پتانسیل زیادی برای درک از محیط های معماری دارد.

در سنین پایین یک فرصت برای شکل دادن به محیط و خلاقیت کودکان وجود دارد. به عنوان مثال: شخص رفتار مسئولانه تری با محیط زیست خود دارد. او می تواند جهان را به روش های مختلف درک نموده و آگاهانه تر از محیط پیرامون خود استفاده نماید. کودکان با بازی و خلق آثار هنری و صنایع دستی، در طول فرآیند آموزش، احساس لذت می کنند. مشارکت کودکان، اصل اساسی در آموزش و پرورش خلاق است. آنان به صورت یک طرفه از معلم آموزش نمی بینند بلکه این آموزش به صورت مشارکت و کار گروهی است. این امر توانایی، خلاقیت و نو آوری در آینده را در هر( شرایطی) به ارمغان خواهد آورد.

اهداف کلی برنامه آموزشی معماری کودک و نوجوان عبارتند از :

آگاهی برای حس کردن فضاهای خصوصی و عمومی، خارجی و داخلی که کودکان در آنجا زندگی و حرکت خواهند کرد.
آگاهی از قوانین، حقوق و مسئولیت های لازم برای ساخت محیط اطراف
قدردانی از میراث معماری و معماری معاصر
آگاهی از اقلیم هر منطقه و چگونگی ارتباط ساختمان ها با فرهنگ هر جامعه
فراگیری و تجزیه و تحلیل جهت کشف و ایده پردازی برای روند توسعه و پیشرفت سالم تر محیط زیست
توانایی فعالیت گروهی برای شناخت مشکلات و یافتن راه حل های خلاقانه تر
فرصت آزمایش و پیداکردن تجربه با تکنیکهای کاربردی فرم و مواد
توانایی تمرین برای تمرکز، تخیل، ایده پردازی، انتقاد و قضاوت
کشف اینکه معماری یک کار فکری و خلاقانه است و مطابق با فرهنگ،میراث طبیعت، سیاست و غیره ... عمل می کند.

در دویست و چهاردهمین گفتمان هنر و معماری که به معرفی آکادمی معماری کودکان و نوجوانان می پردازد، خانم‌ها رویا رنجبری و شیوا مهنام و آقایان سید کاظم سید مراد، مجید طهرانیان، کارلین عیشو نژادیان و محمدمهدی محمودی سخن می گویند و خانم پرستو غیاثوند دبیر پنل گفتگو می باشند.

این نشست چهارشنبه 27 مرداد ماه 1395 از ساعت 16 الی 18 در موزه هنرهای آئینی امام علی (ع) به نشانی خیابان ولیعصر (عج) - بالاتر از ظفر - بلوار اسفندیار  برگزار خواهد شد.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .