دوسالانه مجسمه‌های شهری فرصتی برای نمایش ایده‌های خلاق

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۷ / ۰۸ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۰۵۵ ، بازدید:۲۴۳۴

سید مجتبی موسوی، دبیر پنجمین دوسالانه مجسمه‌های شهری با بیان اینکه در پنجمین دوسالانه مجسمه‌های شهری تاکیدمان بر طراحی مجسمه اوژه مکان‌های شهری بود، گفت: با این تفکیک می‌توانیم پس از انتخاب برترین آثار، آن‌ها را با مکان‌یابی درست در سطح شهر نصب و در معرض دید عموم قرار دهیم.

دوسالانه مجسمه‌های شهری فرصتی برای نمایش ایده‌های خلاق

 به نقل از روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سید مجتبی موسوی  دبیر پنجمین دوسالانه مجسمه‌های شهری درباره برگزاری این دوسالانه گفت: این پنجمین دوره از دوسالانه مجسمه‌های شهری است که برگزار شده است. برگزاری دوسالانه مجسمه‌های شهری از سال ۱۳۸۷  توسط سازمان زیباسازی در بخش مدیریت آثار حجمی، طرح‌ریزی، سیاست‌گذاری و اجرا شده و در هر چهار دوره در زمان تقاومی مشخص، این دوسالانه برگزارشده است.

او با بیان اینکه دوسالانه مجسمه‌های شهری با هدف توسعه هنر مجسمه‌سازی در فضای شهری و با هدف ترغیب هنرمندان مجسمه‌ساز به مشارکت در پروژه‌های شهری و ارتقاء کیفیت آثار هنری شکل‌گرفته است، ادامه داد: خوشبختانه با توجه به اینکه سازمان زیباسازی شهر تهران، در بهره‌گیری از ایده‌ها و آثار هنری در فضای شهری و استفاده از ظرفیت هنرمندان کشور به خصوص مجسمه‌سازان و نقاشان در شهر پیشگام بوده، تاثیرات قابل ملاحظه‌ای در این زمینه دیده می‌شود.

به گفته معاون هنری و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در طی این سال‌ها تعداد بسیار زیادی از هنرمندان جوان دراین دوسالانه‌ها حضور پیدا کردند و برگزاری آن فرصتی برای حضور و نمایش ایده‌های خلاقانه بوده است.

موسوی با بیان اینکه دوسالانه فرصتی برای نمایش آثار برگزیده دوسالانه‌های قبلی که در فضاهای شهری اجرا شده‌اند، هست، گفت: برخی از آثار دوسالانه‌های قبل در تهران و برخی در شهرستان‌ها مکان‌یابی شده‌اند.

او با اشاره به این که در دوسالانه پنجم تاکید بر طراحی مجسمه اوژه مکان‌های شهری است، افزود: دوسالانه پنجم را راه‌اندازی کردیم و توجه هنرمندان مجسمه‌ساز را بیش از پیش  به این سمت جلب کردیم که آثار را مختص به فضاهای مطالعه شده در سطح شهر طراحی و ایده‌پردازی کنند.

به گفته دبیر دوسالانه مجسمه‌های شهری همراه با آثار هنرمندان که به صورت ماکت در نمایشگاه ارائه شده است، در گالری مجازی نیز تصاویر این آثار جانمایی شده در فضای شهری و پیشنهاد هنرمند نیز به نمایش درآمده است.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .