هرم موزه لوور برنده یک آزمون تاریخی شد

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۳۰ / ۰۹ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۱۰۲ ، بازدید:۳۲۱۲

هرم الحاقی موزه لوور جایزه موسسه معماری آمریکا را از آن خود کرد.

 

هرم موزه لوور برنده یک آزمون تاریخی شد

 

هرم الحاقی موزه لوور به عنوان دریافت کننده بیست و پنجمین جایزه سال 2017 AIA  ( موسسه معماری آمریکا) انتخاب شده است. این سازه الحاقی در قلب پاریس در حال حاضر رقیبی جدی برای برج ایفل و به عنوان یکی از شاخص‌ترین آیکون‌های معماری فرانسه شمرده می‌شود.

این جایزه سالانه در هر دوره به اثری اهدا می‌شود که به زعم برگزارکنندگان دربردارنده" تجسم تعالی معماری" باشد؛ به رأی  داوران این رویداد اکنون سازه الحاقی لوور در نزدیک به سه دهه گذشته از آزمونی تاریخی سربلند بیرون آمده است.

هرم موزهٔ لوور ( Pyramide du Louvre ) یک هرم بزرگ شیشه و فلز است که توسط سه هرم کوچک‌تر احاطه شده و در محوطه اصلی قصر لوور (Palais du Louvre) در پاریس قرار دارد . هرم بزرگ ورودی اصلی موزه لوور است.

هرم به سفارش فرانسوا میتران سال ۱۹۸۸ توسط ای. ام. پای معمار آمریکایی-چینی برنده جایزه معماری پریتزکر و یکی از مشهورترین معمارهای سبک مدرنیسم ساخته شده است. در سال ۱۹۸۹ ساخت هرم به پایان رسید و به نقطه عطفی در شهر پاریس تبدیل شد.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .