نمایش هفت اثر با مضمون معماری قاجار در فرهنگستان هنر

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۳۰ / ۰۵ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۴۸۱ ، بازدید:۲۰۷۰

نمایشگاه "از غبار خشت تا تلاءلو رنگ" که شامل هفت اثر نقاشی از این دو هنرمند ایرانی است، در گالری مؤسسه صبا برپا است.

 

نمایش هفت اثر با مضمون معماری قاجار در فرهنگستان هنر

 

نمایشگاه نقاشی محمد مسعودی و نگین محتشم در مؤسسه فرهنگی هنری صبا، تحت عنوان "از غبار خشت تا تلاءلو رنگ" شکوه معماری عصر قاجار را به روایت نقاشی معاصر ایران به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه که شامل هفت اثر نقاشی از این دو هنرمند ایرانی است، روایتی از شکوه و زیبایی معماری دوره قاجار است که با شیوه‌ای نوگرایانه و با نگاهی تازه در تلفیق رنگ‌آمیزی درخشان و پرداخت واقع‌نمایی از فضا و در عین حال، مبتنی بر خلاقیت و نگاه شخصی هنرمند، اجرا شده است.

عمارت صاحبقرانیه، تالار بادگیر، سر در تالار سلام (کاخ گلستان)، سر در باغ ملی، ازجمله بناها و عمارت‌هایی هستند که نگاه این دو هنرمند را به خلق این شیوه تازه در نگاه نقاشی معاصر به معماری گذشته جلب کرده است.

رویکرد خاص این هنرمندان به آثار معماری و نوع ترکیب و صورت‌بندی رنگ، روایتی تازه و متفاوت به میراث درخشان معماری ما در دورانی است که واپسین مرحله هنر سنتی ایران تا پیش از ورود و گسترش مدرنیزم در این سرزمین محسوب می‌شود.

در کنار این هفت اثر، اشیاء و ابزارهای دست ساخته دوره قاجار که در زندگی عموم مردم، مصرف و کاربرد داشته ازجمله ظروف و آلات مختلف و متعلق به حرفه‌ها و مشاغل عمومی به نمایش درآمده تا روح و فضای آن دوران برای بازدیدکنندگان تداعی شود.

"از غبار خشت تا تلاءلو رنگ"، سفرنامه‌ای است از امروز به عمق اصالت و اوج فراموش شده معماری یک دوران، که آخرین جلوه‌های شکوه یک سنت چندهزارساله را در خود انعکاس می‌بخشید.

فرصت برای بازدید از این نمایشگاه، تا دوم شهریور برای همه علاقه‌مندان نقاشی و معماری ایرانی مهیاست.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .