تئوری چشم‌انداز در ایوان‌خانه

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۲ / ۰۸ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۵۷۴ ، بازدید:۱۶۲۷

تئوری چشم‌انداز در پروژه "ایوان‌خانه" بر همسویی فضاهای باز، نیمه‌باز و بسته تأکید می‌کند.

 

تئوری چشم‌انداز در  ایوان‌خانه

 

"ایوان‌خانه"، نمونه‌ای بازسازی‌شده و به‌روز شده از همان ساختمان یک طبقه قدیمی است که به‌صورت یک ساختمان چندطبقه، برای بهبود کیفیت ویژگی‌های فضایی زندگی امروزی، طراحی و ساخته‌شده است. این ساختمان با ویژگی‌های یک ساختمان مسکونی یک طبقه در دهه ۸۰ ساخته‌شده بود.

طراحی ایوان خانه به‌صورت یک ساختمان سه‌طبقه برای دو خانواده، در زمینی به مساحت ۲۷۳ مترمربع، در شهر جدیدالاحداث شاهین‌شهر اصفهان بناشده است. در معماری این خانه، تئوری چشم‌انداز ایوان از دیدگاه ناظر که بر همسویی فضاهای باز، نیمه‌باز و بسته تأکید می‌کند در نظر گرفته‌شده است و ظرفیت مشاهده و چشم‌انداز بدون دیده شدن را فراهم می‌کند.

استفاده از این نظریه و تئوری در طراحی مدرن ایوان خانه، ابتدا به شکل یک ایوان بزرگ در سمت شمال خانه مقابل یک فضای سبز گسترده در نظر گرفته شد، درحالی‌که با ارائه دید دلپذیر برای ساکنین، همانند بک پرده به حفظ حریم خصوصی کمک می‌کند. علاوه بر آن، مجموعه‌ای از فضاهای باز و نیمه‌باز شامل باغ ورودی، بهارخواب پشت‌بام و مهتابی جهت نیازهای روزانه ساکنین در نظر گرفته شد.

 

تئوری چشم‌انداز در  ایوان‌خانه

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .