برج بابل جدید طراحی شد

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۸ / ۱۰ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۶۴۶ ، بازدید:۳۹۹۷

یک گروه از طراحان کانسپتی از برج بابل را ارائه کرده‌اند.

 

برج بابل جدید طراحی شد

 

یک تیم طراحی دانشجویی از کشور ترکیه با کانسپت برج بابل در مسابقه طراحی سکونت‌گاه‌های پس از جنگ شرکت کرده‌اند.

در این برج بابل جدید واحدهای مسکونی خوشه‌های متصلی را شکل داده‌اند. در این ایده پردازی مجموعه واحدها یک کولونی را شکل داده که تمام امکانات رفاهی را در یک ساختار گسترده برای ساکنین فراهم می‌کند.

طراحی مفهومی و جاه‌طلبانه این گروه از یک برج مدرن که بر اساس فرمی باستانی و تاریخی ارائه شده، نشان از جسارت و بینش‌ آینده‌نگر آن‌ها دارد. این مفهوم شهرسازی باستانی با رویکرد مدرن اهمیت تفکرات باستانی را در معماری امروز به نمایش می‌گذارد.

برج بابل ساختمانی است که در متون باستانی و سفر پیدایش به آن اشاره شده است. هم اکنون این برج نابود شده است.

 

برج بابل جدید طراحی شد

 

در سفر پیدایش، داستان برج بابل به عنوان افسانه اصلی علت پیدایش زبان‌های مختلف دانسته می‌شود. طبق این داستان، پس از سیل عظیم، مردم به یک زبان صحبت می‌کردند. آنان به سمت شرق حرکت کردند و به سرزمین شنعار در بابل رسیدند. در آنجا، آنان توافق کردند که برجی بلند بنا کنند تا به بهشت برسند.

در سال ۱۸۹۸ میلادی "رابرت کلدوی" باستان‌شناس آلمانی، در حدود ۹۰ کیلومتری جنوب شهر بغداد و در سواحل فرات جستجو در پی یافتن ویرانه‌ها و بقایای شهر غرق شده بابل را آغاز کرد . از این بنای عظیم تعدادی از پایه‌های اصلی آن به جای مانده‌است. تا پیش از حفاری‌ها و کاوش‌های باستان شناسان افسانه‌ها و تصورات گوناگونی در مورد برج بابل وجود داشت. بر پایه برخی گمانه‌زنی‌ها برج بابل احتمالاً یک زیگورات برای نیایش مردوک بوده است.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .