بررسی دانشگاه تهران از منظر معماری در چهارشنبه‌های تهران

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۳ / ۰۹ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۴۶۹ ، بازدید:۸۹۴

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، بیست و پنجمین نشست «چهارشنبه‌های تهران» روز چهارشنبه 13 آذر‌ماه با موضوع «دانشگاه تهران» برگزار خواهد شد. در این برنامه دانشگاه تهران از منظر فرهنگی، معماری و تاریخی با حضور کارشناسان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و معماری شهر تهران برگزار خواهد شد.

در این برنامه بیژن شافعی معمار و پژوهشگر معماری درباره روند تحولات معماری دانشگاه تهران سخنرانی خواهد کرد. در ادامه برنامه سعید سادات‌نیا شهر‌ساز و فرزاد رستمی‌فر مرمتگر ابنیه تاریخی با موضوع آسیب‌شناسی ناکارامدی طرح‌های توسعه‌ای در دانشگاه تهران به‌طور مشترک صحبت خواهند کرد. در بخش پایانی علیرضا قلی‌نژاد معمار و پژوهشگر با محوریت دانشگاه تهران در آیینه میراث فرهنگی سخنرانی خواهد کرد.

همچنین دو مستند کوتاه با موضوع سرگذشت دانشگاه تهران و آثار برخی معماران و اساتید معماری دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران نمایش داده خواهد شد.

 

بررسی دانشگاه تهران از منظر معماری در چهارشنبه‌های تهران , چهارشنبه‌های تهران , دانشگاه تهران , منظر معماری , بررسی دانشگاه تهران , سرگذشت دانشگاه تهران , دانشکده هنرهای زیبا , معمار و پژوهشگر , علیرضا قلی‌نژاد , آیینه میراث فرهنگی

 

دانشگاه تهران با ادغام کردن دارالفنون، مدرسه علوم سیاسی، مدرسه طب، مدرسه عالی فلاحت و صنایع روستایی، مدرسه فلاحت مظفر، مدرسه صنایع و هنر، مدرسه عالی معماری، مدرسه عالی حقوق، و چند مرکز آموزش عالی دیگر تهران در تاریخ 24 اسفند ماه 1313 در جنوب پارک لاله کنونی رسماً افتتاح شد. این دانشگاه که معماری آن را آندره گدار فرانسوی برعهده داشته، با داشتن 25 دانشکده، 9 پردیس و 11 مرکز پژوهشی بزرگ‌ترین مجتمع دانشگاهی کشور و نماد آموزش‌عالی کشور محسوب می‌شود.

«چهارشنبه‌های تهران» از برنامه‌های فرهنگی باغ کتاب تهران محسوب می‌شود که تلاش می‌کند نگاهی نو به تاریخ و فرهنگ، خصوصیات ظاهری، خرده‌فرهنگ‌ها و شناسه‌های مکانی شهر تهران داشته باشد. بیست و پنجمین برنامه از سری برنامه‌های «چهارشنبه‌های تهران» در راهروی سروستان باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد. شرکت در این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: honaronline.ir

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .