کتاب درآمدی بر مبانی نظری منظر

مجموعه: آموزش ، تاریخ انتشار: ۰۱ / ۱۱ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۵۵۴ ، بازدید:۸۰۱

کتاب درآمدی بر مبانی نظری منظر , تالیف دکتر علی اسدپور از سوی انتشارات فکرنو منتشر شد. به گزارش هنرآنلاین، کتاب درآمدی بر مبانی نظری منظر به موضوعات پایه‌ای و کلیدی در درک و فهم درست منظر برای معماران، معماران منظر، طراحان محیط و مرمتگران منظر اختصاص دارد. همان‌گونه که از عنوان آن برمی‌آید، این کتاب موضوعات نظری حوزه منظر را می‌کاود و در این رهگذر به کلیدی‌ترین مباحت منظر از قبیل مفهوم منظر، ادراک و ارزیابی منظر، بازنمایی منظر در سایر هنرها و رسانه‌های هنری در تاریخ، روش‌ها و راهبردهای پژوهش در معماری منظر، سیر تحول در تاریخ طراحی منظر و سرانجام موضوع آموزش منظر و چالش‌ها و ارزش‌های آن نگاهی تحلیلی ولی مختصر و عمیق دارد. بدین‌سان، کتاب ماهیتی متنوع، چندوجهی و میان‌رشته‌ای یافته است. این کتاب نمی‌تواند جامع و کامل انگاشته شود. موضوعات فراوانی هستند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته نشده است. هدف کتاب، ایجاد دریافتی کلان و کلی است که می‌تواند پایه‌ای برای پژوهش‌های جدی‌تر و عمیق‌تر باشد. همچنین می‌کوشد تا مجموعه‌ای از موضوعات را برای نشان دادن افق‌های تازه و گونه‌گون منظر پیش‌ چشم خواننده قرار دهد. به همین دلیل، فصل‌های هفت‌گانۀ کتاب مختصر هستند و از بیان کوتاه موضوعات و دسته‌بندی مفاهیم برای انتقال مباحث خود استفاده کرده است.

 

کتاب , درآمدی بر مبانی نظری منظر , مبانی نظری منظر , علی اسدپور , استادیار دانشگاه , هنر شیراز , انتشارات کتاب فکرنو , کتاب فکرنو , معماری و معماری منظر

 

ساختار کتاب بدین شکل ساماندهی شده است که هر صفحه آن دو بخش دارد. متن اصلی کتاب در ستون بزرگ‌تر صفحه قرار دارد و موضوعات تکمیلی فراوانی نیز در حاشیه‌های کتاب برای فهم بهتر مطالب آن جای داده شده است که در نوع خود مفید و جالب توجه است. داده‌های حاشیه‌ای می‌توانند برای درک بهتر کتاب بسیار سودمند باشند. افزون‌بر دانشجویان و پژوهشگران حوزه معماری و معماری منظر، این کتاب می‌تواند برای همه علاقه‌مندان به علوم محیطی و رشته‌های طراحی محیطی جالب و مفید باشد و منبعی مهم برای مفاهیم نظری منظر به شمار آید.

کتاب "درآمدی بر مبانی نظری منظر" نوشته علی اسدپور؛ استادیار دانشگاه هنر شیراز از سوی انتشارات کتاب فکرنو در 200 صفحه و به قسمت 50 هزار تومان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .